Ondřej Šafář: Zaměstnanců ESETu se protiepidemická opatření dotkla jen minimálně

Ondřej Šafář: Zaměstnanců ESETu se protiepidemická opatření dotkla jen minimálně

Podle Ondřeje Šafáře ze společnosti ESET pandemie nezměnila kyberbezpečnostní rizika. V rozhovoru pro IToday.cz zmínil, že největší deficit spatřuje v nedostatečném školení domácích i firemních uživatelů o bezpečném používání IT.

COVID v byznysu: 80 % zaměstnanců Vodafonu chce pracovat z domova i po krizi, firma jim vyjde vstříc
Soud zamítl návrh T-Mobilu na zastavení aukce 5G
Hackeři se při útocích na data vydávají nejčastěji za Microsoft
Novým CEO Inventi je Petr Háka

Podle Ondřeje Šafáře ze společnosti ESET pandemie nezměnila kyberbezpečnostní rizika. V rozhovoru pro IToday.cz zmínil, že největší deficit spatřuje v nedostatečném školení domácích i firemních uživatelů o bezpečném používání IT.

V čem vidíte největší příležitosti a výzvy pro ICT management firmy v současné době?

Přestože po řadu měsíců pracuje velká část zaměstnanců firem z domovů, stále není situace ideální. Z našeho vlastního průzkumu vyplynulo, že během druhé vlny pandemie koronaviru v Česku došlo oproti první vlně k poklesu počtu těch zaměstnanců, které zaměstnavatel vybavil potřebným IT vybavením. Na druhou stranu se alespoň mírně zvýšil počet těch, kteří byli v mezičase proškoleni ohledně bezpečného používání hardwaru a softwaru.

Kde vidíte největší rizika u klientů ESETu?

Kyberbezpečnostní rizika se nemění. Největší deficit vidíme v nedostatečném školení domácích i firemních uživatelů o bezpečném používání IT. To platí dlouhodobě a pro celou společnost bez ohledu na to, zda se jedná o naše uživatele či ne.

Jaké jsou nejčastější nedostatky?

Mezi ty patří nedostatečná aktualizace, absence spolehlivého bezpečnostního softwaru, lehkovážné používání hesel a mnohé další.

Řešili jste i nějaký incident i ve vaší firmě v letošním roce?

Úspěšný útok na naší společnost jsme neřešili.

Jak velký měla vládní nařízení spojená s COVID-19 dopad na firemní bezpečnost a práci vašich zaměstnanců?

Zaměstnanců naší společnosti se opatření dotkla jen minimálně. Na vývoj situace jsme reagovali v souladu s vládními nařízeními a v mnoha ohledech šli ještě dále. Například ve věci vybavení zaměstnanců hygienickými potřebami a podobně.

A z hlediska IT rizik?

Interní komunikace ani bezpečnost narušena nebyla. Patříme mezi společnosti, které mohou prakticky bez omezení fungovat na dálku. Veškeré nástroje a procesy nutné pro práci z domova jsme měli zavedené i z toho důvodu, že jsme na letošní rok plánovali rozsáhlou rekonstrukci kanceláří a počítali jsme, že budeme nuceni delší dobu pracovat z domova.

Podle čeho ESET vybírá služby, které zaměstnanci využívají?

Volba a integrace vhodných nástrojů pro bezpečnou práci z domova je jedna věc. Nutné je ale i jejich otestování před přesunem na home office a stejně tak proškolení zaměstnanců.

Jaké byly finanční dopady koronakrize na Eset?

Pandemie koronaviru nás dosud prakticky neovlivnila. Pokles zájmu o některé produkty či služby kompenzoval nárůst u jiných. Na druhou stranu ještě stále nejsme na konci cesty a i toto se může změnit.

 

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0