ČBA: Kampaň v rámci projektu #bezpecnebanky cílí na generaci 30+

DomůKyberbezpečnost

ČBA: Kampaň v rámci projektu #bezpecnebanky cílí na generaci 30+

Česká bankovní asociace (ČBA) spouští novou televizní kampaň zaměřenou na kyberbezpečnost. Herci Petr Vacek a Tereza Dočkalová v krátkých a komických

Banky: Pozor na pokusy útočníků dostat se k vašim údajům. Jak se jim bránit?
Roste objem bankovního malware pro Android
Banky ČSOB, Fio, KB, Air Bank mají výpadky na webech, čelí kyber útokům, možná z Ruska
Česká kryptoměnová banka spojila síly s francouzskými experty na kyberbezpečnost
Česká bankovní asociace (ČBA) spouští novou televizní kampaň zaměřenou na kyberbezpečnost. Herci Petr Vacek a Tereza Dočkalová v krátkých a komických příbězích představují nejčastější chyby, kterých se lidé dopouštějí v online prostředí a díky nimž mohou snadno přijít o peníze na svých bankovních účtech. Spoty byly vytvořeny ve spolupráci s produkční agenturou YEKOT FILM a diváky budou oslovovat na kanálech ČT2 a Nova Group od poloviny srpna do poloviny září.

Dodržování bezpečnostních pravidel v online prostředí je zásadním tématem posledních let. „Prostřednictvím Indexu kyberbezpečnosti ČBA si pravidelně zjišťujeme, jak na tom Češi se svými znalostmi v oblasti kyberbezpečnosti jsou. Dosažené výsledky, kdy jen 60 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} respondentů má o dané problematice ucházející znalosti, nás utvrzují v tom, že je stále potřeba vzdělávat ten okruh lidí, který riziko v online prostředí nevnímá jako hrozbu či o něm vůbec neví,“ přibližuje Tomáš Hládek, odborník na kyberbezpečnost ČBA.

„Prohřešky, kterými Češi opakovaně ohrožují své peníze na bankovních účtech, jsou stále stejné. Patří k nim nezodpovědné nakládání s PINy a hesly, nedostatečné zabezpečení mobilních telefonů a počítačů, ale i celkově neopatrný pohyb v on-line prostředí, například při nákupech na nezabezpečených stránkách,“ dodal Hládek.

Po loňské úspěšné kampani s youtubery, která cílila především na nejmladší generaci pohybující se na internetu jako doma, se letošní kampaň obrací i na generaci 30+. Náměty scénářů tvoří čtyři nejčastější chyby uživatelů internetu – podceňované zabezpečení mobilních telefonů, nedostatečná ochrana citlivých údajů, špatná identifikace podvodných webových stránek/e-shopů a otevírání nevyžádaných emailů (phishing). „Rozhodli jsme tato témata zpracovat do komických scének probíhajících v šatně herců mezi filmovým natáčením. Věříme, že témata spotů budou lépe zapamatovatelná i díky bláznivým kostýmům z říše fauny a flóry, se kterými nenásilně pracuje i dějová linka,“ vysvětluje Hládek.

Reklamní spoty jsou od poloviny srpna do poloviny září vysílány na kanálech ČT2 a Nova Group. Diváci je také mohou shlédnout na webové stránce www.bezpecnebanky.cz, kde jsou také uvedeny základní informace o tom, co uživatelům v on-line prostředí reálně hrozí, jak si zabezpečit svůj počítač a mobilní telefon, nebo si mohou vyzkoušet své znalosti o kyberbezpečnosti ve speciálním kvízu.

Zdroj: Roklen24.cz

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0