Čeští Youtubeři a influenceři se musí registrovat u vysílací rady

DomůLidé

Čeští Youtubeři a influenceři se musí registrovat u vysílací rady

Tvůrci internetových videí, kteří je publikují za účelem zisku, se nyní musí nově registrovat u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Emirates představuje nové centrum Ebdaa pro technologické a letecké inovace
Robert Šefr: Home Office Security zajistí plošnou filtraci hrozeb bez dopadu na uživatele
Venture Club vstoupil do Stavaria pro vedení stavebního deníku investicí 24 milionů Kč
Disney je za čtvrtletí zpět v zisku, ziskové jsou i sdružené streamingové služby

Tvůrci internetových videí, kteří je publikují za účelem zisku, se nyní musí nově registrovat u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Youtuberům a influencerům to nařizuje evropská audiovizuální směrnice, která usiluje o ochranu dětí na internetu a stanovuje pravidla pro šíření obchodních sdělení kvůli ochraně spotřebitelů.

Rada to oznámila v tiskové zprávě. Může se to týkat tisíců a desetitisíců uživatelů.

„Audiovizuální mediální sektor v Evropské unii se řídí Směrnicí o audiovizuálních mediálních službách, která upravuje povinnosti provozovatelů televizního vysílání, poskytovatelů audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání a poskytovatelů služeb platforem pro sdílení videonahrávek. Cílem tohoto právního předpisu je nastavit minimální regulační rámec pro všechny typy audiovizuálních mediálních služeb, které v rámci Evropské unie soutěží o publikum z široké veřejnosti. Směrnice zejména nastavuje standardy ochrany dětských uživatelů před rizikovými obsahy, stanovuje pravidla závazná pro šíření obchodních sdělení, aby byla hájena práva spotřebitelů, a zakotvuje povinnosti směřující k ochraně práv jednotlivců i skupin osob. Uvedená směrnice, která byla do českého právního řádu transponována prostřednictvím zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, v aktuálním znění, se vztahuje rovněž na fyzické osoby, které vytvářejí audiovizuální mediální obsah (např. vloggeři, influenceři) a nabízejí jej na platformách typu Instagram, Facebook, TikTok apod., pokud jimi poskytovaná služba naplňuje definiční kritéria audiovizuální mediální služby na vyžádání (dále
AVMSnV),,“ uvedla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

Audiovizuální obsah tvůrců prezentujících se na sociálních sítích se stává AVMSnV, jestliže je tato služba provozována jako hospodářská činnost, tedy, když tvůrce svou činností sleduje generování zisku; dále, když hlavním účelem služby je informovat, bavit nebo vzdělávat širokou veřejnost, resp. oslovovat širokou veřejnost prostřednictvím audiovizuálních obsahů, které jsou pod redakční kontrolou tvůrce; a rovněž, když tvůrce jako podnikatelský subjekt sídlí v České republice.

Pokud tvůrce audiovizuálního mediálního obsahu uvedená kritéria splňuje, pak je jeho povinností oznámit poskytovaní služby dozorovému orgánu, kterým je v ČR Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále RRTV).

Evidence tvůrců je bezplatná prostřednictvím formuláře.

Zdroj: RRTV.cz

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0