Kariérní portál StartupJobs změnil svou vizuální identitu. Pana Žraloka, který společnost provázel od jejího založení, nahradí nová identita, z dílny Studia Najbrt, postavená na myšlence neustálého posunu vpřed.
Kariérní portál StartupJobs změnil svou vizuální identitu. Pana Žraloka, který společnost provázel od jejího založení, nahradí nová identita, z dílny Studia Najbrt, postavená na myšlence neustálého posunu vpřed.
V rámci nové koncepce StartupJobs rozšiřuje i svou cílovou skupinu. Kvalifikované pracovníky přes portál budou moci nově hledat také velké firmy, které si však zachovávají inovační mindset a posouvají sebe i své zaměstnance vpřed.
„Za skoro 12 let jsme ušli obrovský kus cesty. Jsme firma, prostřednictvím které hledá každý rok práci sto padesát tisíc lidí a desítky tisíc lidí ji díky nám mají. Chtěli jsme, aby tomu odpovídalo i to jak vypadáme a působíme. Hledání grafického studia, kterému bychom naší značku svěřili, nicméně bylo velmi přímočaré. Dlouhé roky jsem sledoval práci Studia Najbrt, jehož plakát k 41. mezinárodnímu filmovému festivalu v Karlových varech mi visel v pokoji, i ve chvíli, když jsem StartupJobs spouštěl. Věděl jsem, že pokud někdy budeme měnit naši ikonickou “ploutev‘, ujme se toho právě tým Aleše Najbrta. Pan Žralok nám pomohl dostat se tam, kde dnes jsme. Nový vizuál nás posouvá vpřed do budoucnosti,“ komentuje změnu vizuální identity Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.
Aktuální proměna vizuální identity StartupJobs je největší vizuální změnou, kterou portál od svého založení prošel. Dodnes startupovými vodami kandidáty provázel Pan Žralok, který pomohl s hledáním práce již téměř sedmi stům tisícům uchazečů.
„Není jednoduché opustit zavedený styl a přijmout nový, který se navíc zcela odpoutává od toho dosavadního. V novém pojetí jsme zvolili motiv posunu vpřed, který je pro nás synonymem živého startupového světa. Spojovník „up“ v logotypu symbolizuje růst jak lidí, tak firem, ale zároveň slouží jako vizuální prvek, se kterým lze při různých příležitostí pracovat. Je možné jej nahradit jednoduchou ikonou nebo claimem,“ rozvádí vizuální prvky Aleš Najbrt, zakladatel a kreativní ředitel designového Studio Najbrt.
Portál StartupJobs v současnosti eviduje přes 3 200 registrovaných společností. Řada z nich portálu důvěřuje již od jeho založení. V portfoliu inzerujících společností již však dávno nejsou jen malé projekty. Právě se změnou vizuální identity umožnil StartupJobs inzerci také velkým firmám. Jako podmínku si však stanovil, aby firmy splňovaly mindset posunu vpřed, a to jak svůj, tak i svých lidí.
Pracovníky tak přes portál hledají například společnosti Shoptet, Zásilkovna, mBank, Albert, Groupon, Škoda X nebo Novartis. Nejčastěji, ve více než třetině případů (37 %), společnosti inzerující na StartupJobs poptávají kvalifikované IT vývojáře, čtvrtina nabídek je zaměřená na marketéry.
„Jak jsme během let rostli, proměnil se také celý startupový svět, kterému jsme se tímto chtěli více přizpůsobit. Už dávno jej netvoří pouze dvacetiletí nadšenci do technologií. Je to profesionální ekosystém, ve kterém pracují stovky tisíc lidí. To jsme v novém vizuálu chtěli zachytit. Během posledního roku, co jsme pracovali na nové identitě, se nám kromě vzhledu podařilo lépe vydefinovat, kým jako firma jsme, kdo jsou naši klienti a kam se posouváme,“ uzavírá Mikschik.
Práci na nové vizuální identitě zahájil portál StartupJobs ke konci roku 2022. Finální podobu znal v létě, po kterém následovala několikaměsíční implementace. Vedle vizuální stránky proměnil portál také svou komunikační a brandovou strategii. Celý proces proměny znamenal pro společnost několika milionovou investici, do které se brzy promítne také téměř milionová billboardová kampaň.
KOMENTÁŘE