Tržby české pobočky ESET dosáhly hodnoty 564,2 milionu korun

DomůByznys

Tržby české pobočky ESET dosáhly hodnoty 564,2 milionu korun

ESET v Česku pokračuje v růstu, firmy potvrdily zájem o řešení v cloudu a profesionální služby kyberbezpečnosti

Kyberzločinci využili k odcizení hesel malware použitý též na Ukrajině
Ondřej Šafář: Zaměstnanců ESETu se protiepidemická opatření dotkla jen minimálně
Kybernetické hrozby 2021: Trendem budou útoky na hesla a protokol RDP
Za útoky na dodavatele pohonných hmot v Německu stojí skupina ALPHV

Česká pobočka společnosti ESET zveřejnila své finanční výsledky za loňský rok, kdy kompletní výnosy dosáhly dle očekávání pobočky hodnoty 564,2 milionu korun.

Společnost během loňského roku představila významné změny a inovace ve své nabídce kyberbezpečnostních řešení. Dosažený výsledek potvrdil její dlouhodobá očekávání, a to především v případě firemních zákazníků. Ti opět potvrdili zájem o technologie s pokročilými vrstvami ochrany v cloudu.

Růst však společnost zaznamenala i v segmentu zákazníků z řad domácností, pro které na podzim loňského roku představila sjednocenou nabídku nových úrovní ochrany. Aktuálně společnost pokračuje v rozvoji služby MDR (řízená detekce a reakce na incidenty) pro firemní zákazníky a v rozvoji technologických partnerství.

Rok 2023 byl v případě české pobočky rokem významných změn a inovací v nabídce kyberbezpečnostních řešení. V Česku jsme představili novou obchodní strategii pro segmenty domácích i firemních zákazníků a nabídku nadstandardních profesionálních služeb pro velké firmy. I tyto změny podpořené kvalitní prací našich partnerů vedly ke splnění nastavených cílů a výnosům překračujícím půl miliardy korun. Výsledek vnímáme jako potvrzení, že investovaná energie do realizace změn se pozitivně odrazila ve výsledcích, které jsou zároveň pro naše zákazníky ukazatelem toho, že jsme silným partnerem v efektivní obraně před kybernetickými hrozbami,“ říká Filip Navrátil, ředitel obchodu české pobočky společnosti ESET.

Očekávání společnosti ESET byla pro uplynulý rok umírněná a realistická. Kromě již zmíněných změn došlo v předešlém roce 2022 také k významnému dvofucifernému růstu, kdy proběhla mimořádná marketingová podpora řešení napříč celým portfoliem společnosti.

I přes střízlivé vyhlídky pro rok 2023 se podařilo v případě našich největších zákazníků překročit plán o 20 %. Nejen pro ně jsme v minulém roce aktualizovali nabídku našich řešení v cloudu a představili zcela novou úroveň ochrany ESET PROTECT Elite. Právě o cloudová řešení nabízející pokročilou ochranu pomocí našich technologií jsme zaznamenali v loňském roce velký zájem, a to meziročně až o stovky procent,“ dodává Navrátil.

V případě segmentu pro domácí zákazníky zaznamenala společnost výraznější růst u řešení pro chytré telefony, a to meziročně o 13 %. Na podzim loňského roku představila společnost také zcela novou nabídku komplexní ochrany pro domácnosti, kdy sjednotila svá řešení do tří nových úrovní ochrany – ESET HOME Security Essential, ESET HOME Security Premium a ESET HOME Security Ultimate.

Potvrzen zájem o řešení v cloudu i profesionální služby

Také v uplynulém roce se jako jasný tahoun růstu společnosti ukázaly technologie s pokročilými vrstvami ochrany v cloudu. Společnost ESET v loňském červnu představila aktualizovanou nabídku svých řešení platformy ESET PROTECT pro firmy všech velikostí spolu s integrovaným nástrojem ESET Vulnerability and Patch Management pro vyhledávání a opravy známých zranitelností.

Dlouhodobě sledujeme, že stoupá zájem o naše pokročilejší technologie, jako je služba XDR, ale také o ochranu cloudových aplikací, jako je Microsoft 365 a Google Workspace. Jejich zneužití může být počátkem celé řady bezpečnostních incidentů, a to včetně útoků ransomwarem. Spolu s dobrou odezvou trhu na nově uvedené úrovně řešení v cloudu vidíme, že české firmy jsou si velmi dobře vědomy jak hrozeb v kyberprostoru, tak i výhod, které jim pokročilá ochrana v cloudu přináší pro jejich podnikání – snadné škálování služby, nulové nároky na jejich infrastrukturu a jednoduchost a přehlednost správy prostřednictvím jedné centralizované platformy,“ říká Navrátil.

Spolu s inovacemi v portfoliu uvedla společnost v loňském roce také nadstandardní bezpečnostní služby pro velké společnosti. Zákazníkům z řad firem poskytují další stupeň ochrany formou podpory i správy řešení, stejně jako podporu při řešení bezpečnostních incidentů a jejich vyšetřování. V návaznosti pak letos společnost rozšířila službu MDR (řízenou detekci a reakci na incidenty), která kombinuje nejmodernější technologie a lidskou odbornost, i pro malé a střední firmy. Služba je přizpůsobena na řešení výzev v hybridním pracovním prostředí vyhledáváním hrozeb, monitorováním, reakcemi, a poskytováním spolehlivých kyberbezpečnostních opatření.

Profesionální služby kybernetické bezpečnosti spolu se službou MDR byly na trhu velmi dobře přijaty a očekáváme jejich rozvoj i do budoucna. Doplňují naši pokročilou technologii XDR. Zákazníci mohou díky nim naplno využívat naše řešení v souladu s jejich aktuálními potřebami – pro jeho implementaci, optimalizaci a podporu a dohled nad celým prostředím a součinnost při řešení kybernetických incidentů,“ říká Navrátil a dodává: „Společnosti a organizace jsou čím dál více vystaveny kybernetickým hrozbám. Na dohled je již také příchod nového zákona o kybernetické bezpečnosti se zapracovanými požadavky evropské směrnice NIS2. Větší množství firem se bude muset ještě více zaměřit na zvyšování svého zabezpečení, a to včetně menších a středních firem. Ty mohou být součástí dodavatelského řetězce, na jehož bezpečnost se NIS2 také zaměřuje.

Uvedením služeb kybernetické bezpečnosti ESET podporuje také růst segmentu MSP (Managed Service Provider), řízených služeb spočívajících v outsourcingu IT služeb ve firmách.

Očekávání od příštího roku

Pro následující rok společnost ESET očekává především rozvoj služby MDR pro zákazníky všech velikostí, včetně segmentu Enterprise, a rozvoj partnerství v rámci technologií kyberbezpečnostní ochrany. Potenciál růstu nadále vidí především v pokročilých cloudových technologiích. Také v následujícím roce se chce věnovat rozvoji svého partnerského programu, který byl letos již po několikáté oceněn na základě hlasování distributorů.

Současné kybernetické hrozby se vyvíjejí velmi dynamicky a s rostoucí mírou digitalizace pronikají do stále většího množství oblastí podnikání i našich digitálních životů. I v následujícím roce se chceme zaměřit na inovace v našich řešeních tak, abychom nadále naplňovali očekávání a požadavky našich zákazníků, ať už se bavíme o firmách či o domácnostech,“ říká Navrátil. „Naši plnou pozornost má pro tento rok služba MDR, která je kombinací našich technologií s odborností našich expertů. Rozvíjet budeme ale také strategická partnerství s dalšími technologiemi, jako je například již stávající spolupráce se společností Intel,“ uzavírá Filip Navrátil z ESETu.

ESET hodlá dále rozvíjet i svou službu Threat Intelligence v oblasti poskytování nejnovějších informací o současných hrozbách, u které již také zaznamenává zvýšenou poptávku ze strany firemních zákazníků. Kromě vývoje je pro společnost klíčový rozvoj jejích výzkumných center, z nichž se hned tři nachází v České republice – v Praze, Brně a Jablonci nad Nisou. Společnost letos na jaře například oznámila vznik nového týmu v rámci pražské výzkumné pobočky ESET, jehož úkolem bude aktivně vyhledávat a dlouhodobě monitorovat obávané útoky ransomwarem či kriminální aktivity organizovaných skupin na internetových bazarech, a to nejen v Česku.

Zdroj: ESET

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0