Většinu on-line objednávek Češi udělají přes telefon, e-shopy posilují aplikace

DomůByznys

Většinu on-line objednávek Češi udělají přes telefon, e-shopy posilují aplikace

Z celkového počtu on-line objednávek jich Češi 60 procent zadají přes mobilní telefony. Obliba tohoto způsobu nakupování se podle společnosti Upgates, která poskytuje řešení pro tvorbu a pronájem internetových obchodů, každoročně zvyšuje.

Zboží.cz představuje nový ceník pro hlavní sezónu 2025
Aukro se rozděluje na dva světy: sběratelský a bazarový
Češi se vyhýbají poplatku za dobírku, 56 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} jich platí online
Pilulka v Česku utržila 1,3 miliardy, v online prodeji vyrostla o 57 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}

Z celkového počtu on-line objednávek jich Češi 60 procent zadají přes mobilní telefony. Obliba tohoto způsobu nakupování se podle společnosti Upgates, která poskytuje řešení pro tvorbu a pronájem internetových obchodů, každoročně zvyšuje.

Uvedl to pro ČTK marketingový manažer Upgates Michal Benatzky. Na posilující trend nakupování z mobilu reagují také samotné e-shopy, které pro tyto účely vyvíjejí či dále rozšiřují vlastní aplikace.

Z dat firmy Upgates dále vyplývá, že na telefony aktuálně připadá 70 procent návštěv e-shopů. „Z telefonů lidé vyřizují hlavně menší objednávky na e-shopech, které dobře znají, takže je vyřídí vcelku rychle. Z počítače si spíše déle a pořádně prohlíží nabídku obchodů a zjišťují informace o dosud neznámých produktech,“ uvedl Benatzky. S tím souvisí průměrná hodnota nákupu, která je na mobilu nižší než na počítači.

V on-line supermarketu Rohlík přes mobilní aplikaci nakupuje 58 procent zákazníků. „Popularita naší aplikace meziročně roste, přičemž minulý rok to bylo o více než 50 procent v počtu aktivních uživatelů,“ řekla mluvčí Denisa Morgensteinová. Aplikaci podle ní lidé využívají pro častější a menší nákupy, objednávky z počítače jsou v průměru asi o pět procent vyšší, doplnila.

Rostoucí oblibu mobilních aplikací pozorují také další firmy, například konkurenční on-line supermarket Košík. V současné době má aplikace Košíku podle mluvčího Františka Brože statisíce uživatelů, což je asi šest procent více než loni. „Košík vznikl, aby šetřil čas. A to znamená šetřit čas i při samotném objednávání,“ řekl. Přes aplikaci e-shopu Alza pak bylo letos realizováno asi 40 procent všech objednávek, meziročně dvojnásobek, uvedla mluvčí Eliška Čeřovská.

Největší skupinou uživatelů aplikace e-shopu s kosmetikou Notino jsou lidé ve věku 25 až 34 let, jejich celkový počet v Česku meziročně vzrostl o více než 35 procent, řekla mluvčí Alexandra Išuninová.

Do budoucna podíl mobilní aplikace na přístupu plánuje zvýšit mimo jiné on-line srovnávač Heureka, v současné době tvoří jednotky procent. „Aplikaci pravidelně aktualizujeme a pracujeme na jejím dalším rozvoji. Oproti webu nyní nabízí například čtečku čárových kódů, která zákazníkům umožňuje snadno porovnat ceny v kamenných obchodech a najít tak tu nejlepší nabídku na Heurece,“ uvedl mluvčí Martin Žabka.

Dále zlepšovat svou mobilní aplikaci chce i on-line tržiště Allegro. „Zároveň se snažíme, aby měla pro nakupující i další přidanou hodnotu, proto v ní najdou například zcela exkluzivní nabídky například v rámci slevové akce Allegro Days, které na běžném webovém rozhraní nejsou k dispozici,“ řekla za firmu Tereza Copers. Relativně nově má mobilní aplikaci obchodník Datart, na on-line prodejích se podle mluvčí Petry Psotkové podílí z poloviny.

Mobilní aplikace podle Adama Růžičky z vývojářského studia Let It App posilují loajalitu ke značce. „Přinášejí e-shopům další kanál, kterým mohou oslovit zákazníky a podpořit růst tržeb. Personalizované notifikace jsou navíc mnohem účinnější než třeba sdělení skrze sociální sítě nebo newslettery,“ řekl médiím.

Zdroj: čtk

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0