Ženy, ať mileniálky či z generace Z, utratí za módu přes 3000 Kč za čtvrt roku

DomůByznys

Ženy, ať mileniálky či z generace Z, utratí za módu přes 3000 Kč za čtvrt roku

Generace Z chce nakupovat od značek, které vyznávají stejné hodnoty, nakonec jsou ale její příslušníci často hnáni trendy, rychlou módou a slevami.

Pilulka pokračuje v růstu, utržila přes 2,4 miliardy korun
Zaloto spouští pracovní portál pro nábor finančních specialistů
Aukro, které patří do portfolia skupiny Pale Fire Capital, spouští Aukro REALITY
Obrat Aukra za 2021 činí 175 milionů korun, proběhly transakce za 3,3 miliardy

Generace Z chce nakupovat od značek, které vyznávají stejné hodnoty, nakonec jsou ale její příslušníci často hnáni trendy, rychlou módou a slevami.

Ženy z generace Z chtějí mít před nákupem maximum informací, častěji než mileniálky je zajímají zákaznické recenze, informace o slevách nebo o vrácení produktu. Čtvrtinu generace Z přesvědčí o nákupu inspirace posledními trendy. To vyplynulo z průzkumu platformy pro objevování módy GLAMI Fashion (Re)search, realizovaného ve spolupráci s agenturou NMS Market Research.

Mileniálové zaplatí za módu víc, generace Z boří genderové stereotypy

Generace Z teprve do ekonomicky aktivního věku vstupuje, v současné době tak mileniálové utrácejí za módu více. Téměř polovina žen z generace mileniálů utratí průměrně během tří měsíců více než 3 000 Kč. U mužů je to třetina. V generaci Z se pak čísla vyrovnávají a 35 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} obou pohlaví hlásí, že za módu dali nad 3 000 Kč.

Ženy a dívky z generace Z nachází oblibu v kombinaci online a offline nakupování

Ženy ve věku 15–24 let nakupují módu online pravidelně, 23 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} z nich alespoň jednou měsíčně a 14 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} dokonce častěji. Data GLAMI dále ukazují, že více než 80 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} generace Z i mileniálů dává přednost kombinaci online nakupování s návštěvou kamenných obchodů. Jednou z hlavních hodnot nejmladší generace je totiž s odeznívající pandemií právě osobní kontakt, uvádí průzkum Mastercard. Necelá polovina žen z generace Z si tak zboží nejprve prohlédne na internetu a následně jej jde vyzkoušet a zakoupit do obchodu. Oproti tomu 58 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} mužů stejného věku nakoupí rovnou online.

„Mileniálové obou pohlaví šetří svůj čas – polovina z nich objevuje i nakupuje online. Obě generace se zase shodnou na tom, že klíčová kritéria pro nákup jsou kvalita, dostatečné informace a speciální nabídky,“ říká Eliška Hynková, brand manažerka GLAMI.

 

 

Generace Z chce znát kompletní informace a trendy

Při nákupu záleží ženám z generace Z na všech kritériích. Než si zboží objednají, chtějí vědět všechno. Mimo rozměry a dostupnost produktů jsou pro ně důležité slevové akce, ale i čas doručení. Častěji než mileniálky ocení recenze zákazníků o zboží (55 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} vs. 48 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}) i zkušenosti s e-shopem (47 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} vs. 43 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}). Více je zajímají také informace o slevách (63 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} vs. 55 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}) a možnosti vrácení nevyhovujících produktů (44 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} vs. 38 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}).

Téměř každá druhá žena z generace Z vítá inspiraci na módu podle typu postavy a necelou třetinu zaujme doporučení na doplnění outfitu. Čtvrtinu generace Z pak přesvědčí o nákupu tipy na aktuálními trendy.

Inspirací jsou sítě, módní weby a doporučení influencerů

Generace Z hledá kromě produktů i inspiraci a novinky – 41 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} žen navštěvuje ve svém mobilu módní weby nebo aplikace, aby viděly novinky a trendy. Sedm z deseti pak považuje Instagram a TikTok za nekonečnou studnici nápadů. U mileniálek jsou to pouze čtyři. Muže z generace Z najdete ze 74 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} na YouTube, jejich starší kolegy pak u televize. Dvakrát více příslušníků generace Z navštíví web po zmínce influencera a 15 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} zde rovnou nakoupí.

Co nakupují? Jejich srdce bije pro sociální spravedlnost a udržitelnost

Zajímavým paradoxem generace Z je, že ve více než polovině případů chtějí nakupovat v souladu se svými hodnotami – etikou, kvalitou a klimatickou udržitelností. Často však z důvodu omezených financí sahají po rychlé módě, která jim dovolí za stejnou částku pořídit více kusů, uvádí GLAMI. Také na sítích jsou převážně masírováni nabídkou velkých módních značek. S rostoucími výdělky to však může být právě šetrnost, styl a sociální spravedlnost, co otevře peněženky nejmladší generace. Závěry mezigeneračního průzkumu GLAMI jsou tak podle Elišky Hynkové jasné: „Malé změny, které prokazují integritu a porozumění mladé generaci, budou mít velký vliv na navázání kontaktu s těmito spotřebiteli a na prodejní výsledky.“

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0