IT holding Aricoma spadající pod skupinu KKCG Karla Komárka pokračuje v nákupech zahraničních firem. Tentokrát získává polskou společnost Clearcode zaměřenou na vývoj zakázkového softwaru z oblasti reklamy a marketingu.
IT holding Aricoma spadající pod skupinu KKCG Karla Komárka pokračuje v nákupech zahraničních firem. Tentokrát získává polskou společnost Clearcode zaměřenou na vývoj zakázkového softwaru z oblasti reklamy a marketingu.
“Jsme jednou z mála společností, které mají zkušenosti a znalosti potřebné k navržení a vybudování komplexních technologií, které pohánějí programatickou reklamu a digitální marketing. Díky této akvizici jsme přesvědčeni, že se rychle staneme jedničkou mezi společnostmi zabývajícími se vývojem AdTech a MarTech v Evropě a USA,” věří si Clearcode.
Motivací Aricomy je rychlý vstup na rychle rostoucí trh reklamních a marketingových technologií. Do Clearcode poskytne své další IT kapacity jako je zpracování dat, strojové učení a podobně.
Aricoma v Clearcode získala stoprocentní podíl, cenu firmy nezveřejnily. Podíl 22 procent v Clearcode držel fond Warsaw Equity Group. Společnost má sto zaměstnanců. Loňské tržby činily zhruba 170 milionů korun.
Aricoma má nyní deset společností a tři tisíce lidí. Konsolidovaný obrat přesahuje 340 milionů eur.
Pod Aricomu spadají české podniky AutoCont (a do něj začleněné DataSpring a Cloud4com), Cleverlance, AEC, Internet Projekt a Komix. Zahraniční aktiva vedle Clearcode tvoří švédské Seavus a Stratiteq. Aricoma dříve vlastnila CAD Studio a koupený maďarský Varinex, v roce 2020 došlo k prodeji do rukou francouzské firmy Arkance.
KOMENTÁŘE
Doporučuji nastudovat český jazyk, hrubka ihned v titulku není nejlepší vizitkou