Výzkumníci Avastu, lídra v oblasti digitální bezpečnosti a ochrany soukromí společnosti Gen, objevili novou kampaň více než 4000 falešných e-shopů, které se snaží zneužít sezony povánočních výprodejů a slev.
Výzkumníci Avastu, lídra v oblasti digitální bezpečnosti a ochrany soukromí společnosti Gen, objevili novou kampaň více než 4000 falešných e-shopů, které se snaží zneužít sezony povánočních výprodejů a slev.
E-shopy napodobují známé módní značky a při zakládání zákaznického účtu či platbě objednávky se z uživatelů snaží vylákat osobní či platební údaje. Weby mají navíc často vysokou pozici ve vyhledávání, čímž mohou působit důvěryhodněji.
Celosvětově produkty Avastu před těmito podvody zatím ochránily více než 21 000 uživatelů, z toho téměř 1000 Čechů. V Česku mezi napodobované značky patří např. Zara, Reserved, Adidas, Nike, Uniqlo, Gym Shark, Geox a další.
Lidé by proto zejména v tomto období slev a lákavých nabídek měli být obezřetní a vždy si ověřit, že je webová stránka pravá.
Screenshoty webů a tipy, jak se těmto podvodům vyhnout, najdete na blogu Avastu (v angličtině): https://blog.avast.com/avast-researchers-detect-surge-in-fake-e-shops
Seznam znefunkčněných českých a slovenských adres falešných webů je zde: Falešné e-shopy
KOMENTÁŘE
těm PR děckám není trapné to mykání? avast evidentně šetří na kvalitě