Československý startup AhoyConnect získal investici 3 mil. USD

DomůByznys

Československý startup AhoyConnect získal investici 3 mil. USD

Česko-slovenský startup AhoyConnect zaujal svou vizí a získal investici tři miliony dolarů.

Zboží.cz představuje nový ceník pro hlavní sezónu 2025
Energetika: technologie tepelných čerpadel vs. uhelné teplárny
Radek Šilhánek bude zodpovědný za cloud implementace Adastry
Petr Kocmich posiluje kyberbezpečnostní tým Soitronu

Česko-slovenský startup AhoyConnect se skrze vlastní nástroj soustředí na sjednocenou správu, automatizaci, měření a rozvoj členských komunit na platformách jako Slack, Discord, Discourse, Twitter, GitHub a další.

Zkušený tým z oblasti automatizace procesů managementu chce svým projektem reagovat na potřebu firem vedle vlastních produktů sjednoceně pracovat i s komunitami fanoušků, zákazníků, uživatelů nebo potenciálních zaměstnanců. Vize startupu v seedovém investičním kole nově zaujala investory z KAYA a Inovo Venture Partners, připojil se i stávající investor Lighthouse Ventures a celkově projekt podpořili 3 miliony dolarů. Získané finance posílí zejména další budování týmu a napojení významných zákazníků v čele s ambicí stát se nástrojem pro komplexní využití práce s online komunitami.

„Komunitní kanály fanoušků či stávajících a potenciálních zákazníků jsou ‚next big thing‘, kterou začínají řešit všechny velké firmy. Z růstu, který dříve vedl čistě přes vývoj produktu, se nyní firmy začínají soustředit na růst skrze vlastní komunity odborníků, zákazníků či zaměstnanců, se kterými interagují skrze nepřeberné množství nástrojů. Naším cílem je poskytnout software, který sdružuje všechny tyto nástroje do přehledného balíku a lze v něm pracovat podobně jako v CRM. Uživatelé tak získají dokonalý přehled o členech své komunity napříč všemi kanály. Tím mohou efektivně řešit požadavky, poskytovat podporu, analyzovat nákupní rozhodnutí či zlepšovat své služby,“ říká CEO a founder AhoyConnect Tomáš Jasovský. Ten má za sebou startupové zkušenosti nejen z vedení kreativního R&D týmu LABS v InvisionApp. Poslední roky na dálku rozvíjel produkty i týmy v několika zahraničních startupech, a proto AhoyConnect buduje jako kompletně remote firmu.

Komunity jako žhavé téma

Na zájem trhu poukazuje například nedávný výzkum State of Community od společnosti CMX, který uvádí, že 86 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} dotazovaných společností vnímá komunity jako klíčové pro růst, ale téměř polovina z nich nedokáže efektivně měřit jejich dopad a přínos. Vzhledem ke globální vizi startup využil expertizy advokátní kanceláře Mavericks specializující se na nové technologie, venture kapitálové transakce a zahraniční expanzi, která týmu AhoyConnect poskytla komplexní podporu při vyjednávání podmínek a nastavení struktury investičního dealu.

„Tato transakce se svou náročností vymykala běžným seedovým investicím realizovaným v poslední době u nás, a to nejen s ohledem na současné vyjednávání se třemi různými investičními fondy z ČR i zahraničí, ale také kvůli specifickému strukturování dealu s cílem usnadnit společnosti expanzi v zámoří. O řešení vyvíjené týmem AhoyConnect je ve světě obrovský zájem a my jsme nadšení, že jsme mu na cestě ke globálnímu úspěchu mohli pomoci,“ říká Tomáš Ditrych, zakladatel a managing partner advokátní kanceláře Mavericks.

„V dnešní době, kdy je většina tradičních marketingových technik a kanálů zcela vytěžených, se stále více firem obrací na komunity. Ty představují jeden z mála nezpenetrovaných organických kanálů a v budoucnosti budou základním pilířem každé firmy a produktu. AhoyConnect pomáhá pochopit, měřit a rozvíjet hodnotu komunit pro firmy,“ dodává k důvodům investice Tomáš Obrtáč, jeden z partnerů fondu KAYA.

To, že jsou komunitní platformy žhavým tématem, potvrzuje i přísun kapitálu, který aktuálně do této oblasti dodávají ty nejlepší kapitálové fondy. Jen za poslední rok tři americké startupy, jež působí právě v tomto odvětví, informovaly o investicích přesahujících 70 milionů dolarů. Common Room získal 52 milionů a stojí za ním například Index Ventures či Greyscale. Commsor obdržel 16 milionů a series A vedli Felicis Ventures a Seven Seven Six. A již na konci minulého roku získal startup Orbit 4 miliony a seedové kolo leadoval fond a16z. „Právem se v kuloárech startupového a investičního světa mluví o komunitních platformách jako o the next big thing in marketing,“ dodává Jasovský.

Od automatizací k platformě

Na počátku stála automatizovaná optimalizace procesů managementu. Po vývoji samotné automatizační technologie se Tomáš Jasovský rozhodl celý projekt pivotovat a se získanými zkušenostmi a vývojářským týmem založit AhoyConnect. Platformu, která má poskytnout přehled nad komunitami firem a značek na jednom místě. AhoyConnect lze integrovat do nejrozšířenějších platforem na správu komunit, jako jsou Discourse, Discord, Slack, InSided, Twitter či GitHub. Vedle toho nabízí i vlastní API napojení na vnitřní datové zdroje. Tím poskytuje organizacím centralizovaný přehled nad všemi členy svých komunit, včetně jejich aktivit a chování.

Platforma dokáže z jednotlivých kanálů vytvořit sjednocený datový proud, který pak nabízí vhled do chování členů komunit, pomůže vyhodnotit přínos jednotlivých kanálů, identifikovat potenciální zákazníky či členy s největším vlivem. Mimo to umožní i automatizaci opakujících se úkonů komunitního managementu. Na základě dat lze následně kvantifikovat dopad na prodeje, marketing, zákaznickou podporu a další firemní aktivity.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0