Česko-slovenský startup Around přepsal historické tabulky výše částek prodeje firmy, kdy jeho exit vyšel kupce na více než 6 miliard korun.
Česko-slovenský startup Around přepsal historické tabulky výše částek prodeje firmy, kdy jeho exit vyšel kupce na více než 6 miliard korun.
Dominik Zane, Matt Zakutný a Pavel Serbajl dokázali to, co ještě nikdo před nimi v České republice ani na Slovensku nedokázal. Svůj startup prodali za více než 240 milionů eur (přes 6 miliard korun) a několik měsíců se jim to podařilo tajit.
Společnost Miro v tiskové zprávě uvádí, že před čtyřmi měsíci získala startup Around. Měl by pomoci růst jejich nástrojům pro vzdálenou spolupráci. Společnost ve startup věří natolik, že za něj zaplatila stovky milionů dolarů. Jedná se o neoficiální údaj, ale podle portálu CzechCrunch se částka pohybovala v rozmezí 250 až 300 milionů dolarů.
Čím je aplikace Around výjimečná?
Zatímco Zoom či Google Meet napodobují zasedací místnost, kde probíhají mítinky i fyzicky, aplikace Around je nastavena tak, aby se účastníci hovoru mohli věnovat své práci.
„Dívat se jeden na druhého, když pracujete, vás rozptyluje a vyčerpává. Zabíjí to vaši kreativitu a v konečném důsledku to poškozuje výsledky byznysu,“ vysvětluje Dominik Zane, jeden ze spoluzakladatelů. V Around vás sice ostatní vidí, ale jen v malém kolečku, což tak nepoutá jejich pozornost.
O prodeji se začalo jednat už loni
K prodeji došlo v době, kdy měla společnost Around za sebou jen dvě velké investice. V březnu 2020 získala 5,2 milionu dolarů v základním kole a o rok později dalších 10 milionů dolarů. Celkově získala 15,2 milionu dolarů, což je v přepočtu přibližně 384 milionů korun. Přestože se velká dohoda uzavřela až v červnu letošního roku, jednání probíhala již loni.
„Přišlo to přirozeně. Na základě údajů a analýz jsme viděli, že uživatelé společnosti Around také používají produkty Miro a naopak. Zvažovali jsme různé formy vzájemné spolupráce,“ říká pro CzechCrunch Dominik Zane.
Dodává také, že spolu s Miro našli společnou vizi, která posílí obě značky a přinese uživatelům ještě lepší zážitek. Společnost Around obdržela několik nabídek na odkoupení, ale jak Zane říká, strategie se společností Miro pro ně byla nejrozumnější.
Od začátku vývoje v roce 2018 tak celý projekt založený na nové formě videokomunikace nabral rychlý spád.
Zdroj: CC.cz
KOMENTÁŘE