Startup Fungies.io získal investici skupiny investorů DEPO Ventures, Czechfounders.VC, Necto Labs, CV VC, Outlier Ventures, Tatum a StartupYard.
Startup Fungies.io, který herním studiím pomáhá vybudovat internetový obchod, a prodávat tak své hry po vlastní ose, bez prostředníka, získal investici skupiny investorů DEPO Ventures, Czechfounders.VC, Necto Labs, CV VC, Outlier Ventures, Tatum a StartupYard.
Vývojářské firmy se díky Fungies.io obejdou bez prodejních platforem jako jsou například Steam, Epic Games Store či GOG.com, které si z prodeje her účtují poplatky ve výši třeba až 30 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} prodejní ceny.
„Pevně věříme, že hodnota herního obchodu bude v nadcházejících letech nadále stoupat. Hráči už nyní utrácejí stovky miliard dolarů ročně za položky a aktiva ve hře, ať už jde o Web2, či Web3. Naším posláním je vybavit herní studia nezbytnými nástroji, aby své produkty mohli sami publikovat a nabídnout je přímo svým hráčům,“ říká Duke Vu, generální ředitel Fungies.
Čerstvé finance umožní Fungies.io posílit produktový tým a spustit první verzi platformy do konce září 2023. Platforma vyznává filozofii no-code, tedy programování bez kódu, a díky tomu umožňuje herním studiím založit si webový obchod během pěti minut a přizpůsobit podle svých potřeb. Vlastní prodej umožňuje studijím vyhnout se tučnému 30{94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} poplatku, který si prodejní platformy při prodeji přes svůj internetový obchod účtují. Fungies.io však neusiluje o to stát se přímým konkurentem Steamu, představuje spíše další prodejní kanál, který nabízí jedinečné výhody a obchodní nezávislost.
Uživatelé mohou využít také širokou škálu nástrojů pro přizpůsobení, včetně barevných schémat, různých druhů písem či rozložení. Fungies.io se integruje s poskytovatelem platebního řešení Stripe a díky tomu nabízí hráčům rozmanitou škálu platebních metod, včetně možnosti platit kreditní kartou.
Shopify pro herní průmysl
Platforma navíc umožňuje herním studiím spravovat své vlastní komunity a zachovat si přístup k důležitým zákaznickým datům, jako jsou e-mailové adresy či nákupní chování. Tato funkce pomáhá studiím nabízet vše na jednom místě a lépe marketingově zacílit na stávající hráčskou základnu. Díky Fungies.io získají plnou kontrolu nad svými distribučními a publikačními kanály, což jim pomůže zvýšit prodej a zároveň efektivně snížit náklady. Startup také plánuje integraci s řadou aplikací třetích stran, včetně platforem Mailchimp, Zapier, Intercom a dalšími marketingovými nástroji.
„S Dukem jsme se seznámili před necelým rokem. Viděli jsme zkušeného foundera, který měl velmi zajímavou vizi: vybudovat něco jako Shopify pro Web3 herní průmysl. Věříme, že budoucnost patří principům, které Web3 a blockchain přinášejí, ale pro hráče mnohdy není zásadní, jestli je hra postavena na základě Web2, nebo Web3. Chtějí skvělý zážitek. Fungies.io se zúčastnili programu Tatum Blockchain Accelerator, který jsme spoluzakládali. A díky tomu jsme měli možnost sledovat, jak Duke a technologický ředitel Fungies.io Wojciech Harzowski iterují myšlenku do aktuální podoby. Řeší mnohem širší problém nezávislých herních studií a developerů efektivně vydat, distribuovat a monetizovat své hry. A demokratizují tak celé odvětví,“ říká Michal Ciffra, partner DEPO Ventures.
Fungies.io hodlá v budoucnu rozšířit své služby i na mobilní herní studia při prodeji herních předmětů, aktiv a měn prostřednictvím jejich internetových obchodů. Někteří herní vydavatelé, kteří ročně vydělávají přes 100 milionů dolarů z mobilních mikrotransakcí, už nyní mají deseti- až dvacetiprocentní podíl na prodejích prostřednictvím webových obchodů. Ukazuje to na obrovský potenciál tohoto trhu. Celkově hraje hry více než 3,22 miliardy lidí na celém světě. Podle předpokladů poroste celosvětový trh s videohrami mezi lety 2023 a 2027 tempem 7,9 procenta ročně a objem trhu vystoupá na 521,6 miliardy dolarů.
Tým Fungies.io působí v Polsku, firma je registrována v USA a má kanceláře v kalifornském Palo Alto. Během následujících 12 měsíců chce startup získat 2 000 herních vývojářů a vydavatelů her.
KOMENTÁŘE