Tržby platformy Allegro meziročně vzrostly o 15,1 % na 1,39 miliardy PLN, přičemž reklamní byznys společnosti Allegro meziročně vzrostl o 21,1 %.
Allegro má za sebou solidní první kvartál s 13% růstem navzdory nepříznivým podmínkám. Mezinárodní expanze přináší klíčové milníky.
Nejdůležitější finanční oznámení
- Hrubý objem prodaného zboží (GMV, Gross merchandise value) prostřednictvím společnosti Allegro v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 12,8 % na 10,82 miliard PLN, a to primárně díky důrazu společnosti Allegro na neustálé rozšiřování sortimentu, bezkonkurenční ceny zboží a růst služby Allegro Pay.
- Relační NPS (měřítko ocenění ze strany zákazníků) společnosti Allegro vzrostl na 81 bodů, což je nejvyšší hodnota v celém oboru a zároveň potvrzení, že obchodní model Allegra je vnímán jako správná odpověď na současné výzvy trhu.
- Tržby v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 15,1 % na 1,39 miliard PLN, přičemž příjmy z reklamy se během prvních tří měsíců roku meziročně zvýšily o 21,2 %. Poplatek, který platí prodejci platformě za uskutečněný obchod (Take Rate), se meziročně drží na prakticky stejné průměrné hodnotě a činil 10,46 %. Očekává se však, že revidovaný systém spolufinancování a nová podoba „success-fee“ budou do budoucna Take Rate zvyšovat.
- Počet aktivních zákazníků se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o 0,6 % na 13,4 milionu, zatímco GMV na jednoho zákazníka meziročně vzrostl o 14,2 % na 3 265 PLN, protože zákazníci nyní více než kdy jindy oceňují atraktivní ceny a rychlé doručení zboží (podíl doručení do druhého dne meziročně vzrostl o 8 %).
- Upravený ukazatel EBITDA, tj. provozní výsledek před odpisy, amortizací a bez jednorázových položek, činil 463 milionů PLN, meziročně o 13,6 % méně, což bylo způsobeno investicemi do budoucího růstu a zlepšování zákaznické spokojenosti. Marže se po lednovém minimu již zlepšuje.
- Služba Allegro Pay poskytla v prvním čtvrtletí úvěry v hodnotě 965 milionu PLN, což představuje meziroční nárůst o >400 %. Fintech skupiny si zajistil bezkonkurenční NPS 94. Allegro Pay sklízí úspěch ruku v ruce s Allegro Smart! a dalšími programy, které zlepšují nákupní zážitek a zároveň pomáhají zvyšovat tržby obchodníků.
- Řešení pro zákazníky a obchodníky doplňují investice do fulfillmentu a logistiky, které se již promítají do rostoucího podílu doručení do druhého dne. One Fulfillment, One Box by Allegro, a nyní One Kurier zvyšují rychlost doručení, doplňují bezkonkurenční nabídku společnosti Allegro a zároveň doplňují její celkový logistický model.
- Allegro v souladu s plánovanou strategií zahájilo mezinárodní expanzi. Spuštění Allegro.com nabízí klientům z EU snadný přístup k širokému výběru zboží od mezinárodních obchodníků, kterým novinka naopak zajišťuje přístup k desítkám milionů potenciálních zákazníků. Nově uzavřená akvizice společnosti Mall Group a WE|DO zdvojnásobuje cílový trh a potenciální spotřebitelskou základnu skupiny ve střední a východní Evropě.
- Společnost Allegro aktualizuje svá celoroční očekávání pro polskou část byznysu (bez Mall Group a WE|DO) a plánuje růst GMV v rozmezí 15-20 %, při růstu tržeb o 25-30 % a upraveném ukazateli EBITDA o 10-15 % meziročně, neboť vyšší inflace a zvyšující se ceny potravin, pohonných hmot a energií mohou po delší dobu oslabit spotřebitelskou poptávku. Očekává se, že investiční výdaje dosáhnou 675-720 milionů PLN, což odráží růstové ambice platformy.
Allegro očekává, že v následujícím období 9 měsíců od akvizice do prosince 2022 se Mall Group a WE|DO vrátí k meziročnímu růstu tržeb a GMV. Upravená ztráta EBITDA se očekává na úrovni 80-120 milionů PLN a kapitálové investice na úrovni 100-120 milionů PLN.
KOMENTÁŘE