Tuzemská technologická skupina eD group, s obratem přes 15 miliard korun, vstupuje do oblasti maloobchodu. Přes svou dceřinou společnost E LINKX kupuje firmu WinShop Software, která patří mezi přední firmy zabývající se vývojem a dodávkou pokladních systémů.
Tuzemská technologická skupina eD group, s obratem přes 15 miliard korun, vstupuje do oblasti maloobchodu. Přes svou dceřinou společnost E LINKX kupuje firmu WinShop Software, která patří mezi přední firmy zabývající se vývojem a dodávkou pokladních systémů.
Vstupem na nový trh získává eD group strategického partnera, který má skupině pomoci rozšířit portfolio retailových zákazníků.
Informační technologie, obchod, softwarová řešení, marketing a komunikace, e-commerce a nově také maloobchod. Čtvrtá největší technologická skupina na českém trhu eD group (dle žebříčku TOP 100 ICT společností) rozšiřuje své pole působnosti a skrze svou firmu E LINKX vstupuje do společnosti WinShop, která patří mezi přední výrobce pokladních systémů.
Investorský vstup do společnosti je pro skupinu dalším krokem, jak vybudovat ucelený ekosystém, který bude schopný zajistit technologické řešení firmám podnikajícím ve všech fázích prodejního řetězce – od počáteční výroby až po samotný prodej.
„Vytvoření spojení mezi E LINKX, která je již od svého počátku součástí skupiny eD group, a společností WinShop vnímám jako dalším bodem na naší cestě nabízení aktivit s vyšší přidanou hodnotou. Posilujeme tím portfolio softwarových produktů i firem o lídra pokladních systémů a vstupujeme do světa retailu. Na nových akvizicích a projektech pracujeme v technologické skupině eD group dlouhodobě. Chceme našim partnerům i zákazníkům poskytnout komplexní nabídku služeb, které zapadají do ekosystému skupiny,“ říká řídící partner skupiny eD group Martin Štrupl a dodává, že vidí ve spolupráci firem z oblastí IT a retailu velkou přidanou hodnotu i prostor pro růst.
Podle americké poradenské společnosti Gartner by se měl celkový objem výdajů na IT v České republice v roce 2023 přiblížit hranici 300 miliard korun, což je meziročně asi o 5 procent více. Růstové budou zejména segmenty softwaru a IT služeb.
Maloobchod je v České republice ekonomicky stabilní a jako jeden z mála nebyl výrazněji poškozen pandemií koronaviru. I proto ho lze považovat za oblast s velkým ekonomickým potenciálem růstu. Dokazuje to například průzkum spadající pod CBRE Shopping Centre Index, který byl realizován v dubnu 2022.
Vyplývá z něho, že i přes lockdown se stále zvyšující kupní síla českých obyvatel promítla právě v maloobchodu. Celkový maloobchodní prodej v roce 2021 vzrostl meziročně o 4,5 procenta. V roce 2020 se jednalo o meziroční nárůst 0,1 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}.
Zároveň zhruba 75 procent respondentů uvedlo, že i přes hrozby spojené s neustále se zvyšující inflací plánuje v blízké budoucnosti expandovat a otevírat nové kamenné pobočky.
KOMENTÁŘE