Obchodní společnost Electro World kvůli vládním opatřením souvisejícím s pandemií choroby Covid-19 uzavřela k 22. říjnu svoje prodejny a zaměřila se na čistě on-line prodej.
Obchodní společnost Electro World kvůli vládním opatřením souvisejícím s pandemií choroby Covid-19 uzavřela k 22. říjnu svoje prodejny a zaměřila se na čistě on-line prodej.
Ačkoliv o jejím firemním e‑shopu řada zákazníků donedávna ani nevěděla, situace se rapidně změnila.
„Věříme, že se situace již brzy vrátí do normálu, ale v současné době nám nezbývá, než nařízení vlády respektovat a orientovat se tak výhradně na internetový prodejní kanál,“ říká Tomáš Kovářík, Marketing Manager společnosti Electro World.
Zavření prodejen se na fungování webu projevilo takřka okamžitě. Došlo totiž k meziročnímu navýšení návštěvnosti o téměř 100 procent a současně k meziročnímu navýšení obratu e-shopu o více než 200 procent. Přesto web výpadek kamenných prodejen stále zcela kompenzovat nedokáže. A to i když průměrná platba zůstala zhruba stejná jako dříve – jeden zákazník u nás nechá zhruba 6 tisíc korun – a zároveň se meziročně o zhruba 20 procent navýšil objem času stráveného na webu.
Informace k aktuální situaci přehledně
Electro Worldu ve druhé vlně pandemie pomohla příprava z jarního uzavření prodejen v průběhu března a dubna 2020. Kromě on-line prodeje se společnost Electro World přirozeně zaměřila také na on-line marketing a svoje investice do displejové reklamy a výkonnostních kampaní oproti běžnému stavu navýšila na dvojnásobek.
„Přesto to jako firma zaměřená primárně na retailový prodejní kanál nemáme úplně jednoduché. On-line prodej totiž nedokáže vykompenzovat výpadek prodejen, což znamená, že obratu jako v loňském roce letos rozhodně nedosáhneme,“ dodává T. Kovářík.
Daří se smartphonům, notebookům i grafickým tabletům
Nejvíce táhne segment smartphonů. Tomu pomohlo hlavně představení a začátek prodeje modelů Apple iPhone 12. Výrazný nárůst zaznamenala také kategorie notebooků, což zřejmě bylo způsobeno především hromadným přechodem na home office a domácí výuku. Daří se i televizím, u kterých však oproti předchozím měsícům došlo k útlumu, a to vzhledem k dokončení přechodu na DVB-T2.
Za skokana roku lze celkově považovat kategorii grafických tabletů, které v meziročním srovnání rostly 18krát, což znovu považujeme za následek přesunu kancelářských pracovníků k práci z domova. To samé se týká i webkamer se 17ti násobným meziročním růstem. Čtyřikrát pak oproti stejnému období v loňském roce vyrostly čističky vzduchu, třikrát headsety.
Lidé zkrátka tráví více času doma a tomu odpovídají i jejich nákupy elektroniky. Teprve čas ukáže, zda se jedná jen o nárazovou změnu nebo dlouhodobý trend.
Zdroj: TZ
KOMENTÁŘE