Změna pravidel YouTube: malým tvůrcům z reklamy nic nedá

DomůZahraničí

Změna pravidel YouTube: malým tvůrcům z reklamy nic nedá

V polovině listopadu změnila video služba YouTube.com obchodní podmínky. Zpřísnění se týka hlavně malých tvůrců, jejichž videa YouTube začne monetizovat, z reklamy jim ale nic nedá.

Investice do reklamy v ČR loni stouply o 12 % na 145 miliard Kč
Do Česka přichází Trendyol. Turecké internetové tržiště patřící Číňanům nasadí agresivně nízké ceny
Sklik podporuje 1st party cookies pro lepší výsledky kampaní
Seznam.cz spouští předplatné, kde skryje reklamy

V polovině listopadu změnila video služba YouTube.com obchodní podmínky. Zpřísnění se týka hlavně malých tvůrců, jejichž videa YouTube začne monetizovat, z reklamy jim ale nic nedá.

YouTube si od příštího roku vyhrazuje právo monetizovat všechna videa, aniž by byla povinna vyplácet autorovi podíly z příjmu z reklamy. Změny se dotknout výhradně malých tvůrců a v konečném důsledku i samotných diváků.

Monetizace vyhrazena

18. listopadu aktualizovala společnost YouTube své podmínky služby, které v následujícím roce budou postupně uváděny celosvětově v platnost. Doposud si mohli tvůrci sami určovat, kde se budou nacházet reklamní vsuvky a zda vůbec. Pokud se nově tvůrce rozhodne, že se ve videu nebude vyskytovat reklama, vyhrazuje si YouTube právo video přesto monetizovat.

YouTube tímto krokem cílí především na videa malých tvůrců, kteří ještě nesplňují podmínky pro vstup do partnerského programu. Tyto podmínky zůstanou i nadále stejné, tedy že tvůrce musí bydlet v zemi, ve které je aktivní; jeho videa musí mít v součtu alespoň 4000 zhlédnutých minut za posledních 12 měsíců; a musí mít nejméně 1 tisíc odběratelů.

Přestože budou tato videa monetizována, nebudou jejich tvůrci z příjmu z reklamy nijak odměněni. Divák se tak bude s reklamami potýkat prakticky na všech kanálech, bez ohledu na jejich velikost. YouTube tímto krokem vyplňuje další mezeru na své platformě, která by mohla společnosti generovat další příjem.

Změna se však dotkne i modelu významnějších tvůrců, jejich tvůrčí model byl úzce spjatý například s podporou přes Patreon. Za předpokladu, že jejich odměna na Patreonu přesahovala určitý cíl, odstraňovali z videí reklamy coby poděkování svým fanouškům. Lze si představit, že toto obcházení se nemuselo společnosti YouTube zcela zamlouvat. Pod novými podmínkami si YouTube vyhrazuje právo monetizovat i tato videa.

Jediná videa, která na platformě budeme moci vídat bez reklam, jsou videa obsahující nevhodný jazyk, násilí, obsah související s drogami či střelnými zbraněmi, pobuřující či sexuální obsah a obsah, který podněcuje nenávist vůči jednotlivcům či skupinám lidí v důsledku jejich náboženství, sexuality, genderové identity a dalšího.

Zdroj: CDR.cz

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0