Kyber podvodníci se snaží okrást klienty Air Bank

DomůKyberbezpečnost

Kyber podvodníci se snaží okrást klienty Air Bank

Kyberzločinci se stále snaží všemožnými podvody získat přístup do internetového bankovnictví klientů všech bank. Výzkumníci Avastu objevili e-mailovou phishingovou kampaň zacílenou tentokrát na klienty Air Bank.

Kyberzločin v pandemii bobtná. S tím ale i růst tržeb Avast na 15 miliard
Avast loni utržil skoro 900 milionů dolarů, tržby mu stouply o více než 2 %
Třetina Čechů se při online nakupování setkala s podvodem
APT útok: Skupina hackerů špehovala středoasijské firmy a státní instituci

Kyberzločinci se stále snaží všemožnými podvody získat přístup do internetového bankovnictví klientů všech bank. Výzkumníci Avastu objevili e-mailovou phishingovou kampaň zacílenou tentokrát na klienty Air Bank.

Falešná kampaň informuje o údajném ukončení přístupu k jejich smartbankingové aplikaci MyAir z důvodu nepoužívání.

Pod záminkou prodloužení přístupu pak odkaz v e-mailu uživatele dovede na falešnou, ale jinak velmi věrohodně vypadající stránku, kde musí zadat své přihlašovací údaje a následně je ještě potvrdit zadáním data narození.

„Pokud pak ještě schválí i dvoufaktorové ověření, mohou útočníci získat přístup k jeho internetovému bankovnictví. Lidé by proto měli být obezřetní a vždy si zkontrolovat adresu, z níž je e-mail odeslán a adresu jakéhokoli webu, kde vyplňují citlivé údaje,“ říká Martin Chlumecký, výzkumník malwaru Avastu.

„Naše klienty na všechny aktuální hrozby upozorňujeme a edukujeme je s tím, že základním pravidlem je nereagovat na takovéto zprávy přes email, SMSkou nebo jinak zaslané odkazy, ale naopak ihned kontaktovat svou banku přes její klientskou linku. Probíhající phishingové kampaně sledujeme a necháváme phishing weby odstraňovat,“ doplňuje Michal Kuzmiak z Air Bank.

Zdroj: Avast

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0