Nová firma BeHive Data si posvítí na datový nepořádek ve firmách

DomůByznys

Nová firma BeHive Data si posvítí na datový nepořádek ve firmách

Holding Synequs, za kterým stojí majitelé společnosti Enehano Jiří Mach a Michal Peška, se rozrůstá o další firmu. Vznik společnosti BeHive Data reaguje na rostoucí závažnost datového nepořádku, se kterým se společnosti i organizace musí potýkat.

Prodej osobních dat na darkwebu výrazně roste
Objem přenosu dat přes sociílní média rostl na Silvestra až o 42 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}
Průzkum: 70 procent podniků neefektivitou práce s daty neinovuje
Data až 60 % firem kolují po dark webu

Holding Synequs, za kterým stojí majitelé společnosti Enehano Jiří Mach a Michal Peška, se rozrůstá o další firmu. Vznik společnosti BeHive Data reaguje na rostoucí závažnost datového nepořádku, se kterým se společnosti i organizace musí potýkat.

Nová firma se bude zaměřovat na komplexní přístup k datům, který zahrnuje tvorbu datové strategie, a to přes problematiku přenosu dat až po jejich vytěžení a analytiku. Do čela BeHive Data se postavil jako CEO zkušený Milan Bodlák, který je zároveň spoluzakladatelem společnosti.     

BeHive Data je další mladší sestrou společnosti Enehano Jiřího Macha a Michala Pešky, která je v Česku dlouhodobě jedničkou na digitální transformaci a automatizaci přes Salesforce a pracuje pro největší tuzemské firmy. Mach a Peška jsou zároveň majoritními vlastníky holdingu Synequs, pod který kromě Enehana a nové společnosti BeHive Data patří i letos na jaře založený startup Rossie.AI zabývající se dodávkou NLP (Natural Language Processing) řešení.

Plán zaměřit se v nové firmě na datové a integrační kompetence avizovali zástupci Synequsu už na začátku letošního roku. „Špatná kvalita dat je podle našich šetření jedním ze tří nejčastějších problémů, se kterým se firmy aktuálně potýkají. A vzhledem k tomu, že množství dat exponenciálně roste, zvětšuje se i závažnost nahromaděného nepořádku,“ vysvětluje Michal Peška.

Když nepořádek stojí v cestě

Samotné firmy se začaly tímto datovým nepořádkem více zabývat v posledních dvou letech, a to i kvůli novým možnostem využití umělé inteligence. Bez kvalitních dat na vstupu se totiž nemá smysl o přínosném využití umělé inteligence ani bavit. Investice především velkých firem proto nyní míří právě tímto směrem.

„Poptávka za poslední rok a půl tak zesílila, že náš přiměla vytvořit v holdingu novou firmu, která se bude na datovou přípravu firem pro následnou automatizaci či využití AI nástrojů a aplikací specializovat,“ popisuje Peška.

Ještě v rámci Enehana se Bodlákův tým touto oblastí zabýval například v zakázce pro Equabank, kde se jednalo o near to realtime datovou a aplikační integraci z on-premise světa do cloudu. Dalším příkladem je datová synchronizace a transformace do Salesforce v ČSOB pojišťovně.

Cílem společnosti BeHive Data bude nejen data čistit, ale zabývat se komplexně celou datovou problematikou od prvotního nastavení datové strategie až po implementaci špičkových technologií pro zajištění maximální efektivity. Výsledkem by mělo vždy být měřitelné zlepšení a pozitivní dopad do businessu.

„Nyní klientům pomáháme stavět roadmapy s aktivitami, které skrze data přinášejí reálné úspory nebo novou businessovou hodnotu. Hodně diskutujeme datovou kvalitu a pomáháme vytvářet datové governance,“ popisuje Milan Bodlák, CEO a spoluzakladatel BeHive Data, a dodává: „Nedílnou součástí našeho komplexního přístupu je ale i správně nastavený a realizovaný change management. Přínos a maximální využití dat se totiž musí podporovat na všech úrovních organizací.“

Úklid v bankách, telekomunikacích i výrobě

V letošním roce se „technologickému úklidu“ věnují nejintenzivněji banky, pojišťovny a další finanční společnosti spolu s technologickými firmami. Nejsou ale jediné. Větší poptávka je cítit hlavně ze strany velkých energetických firem, telekomunikačních společností a stále častěji také výrobních firem.

„Naše zkušenosti z různých odvětví nám umožňují flexibilně reagovat na specifické výzvy každého projektu. Stejně jako sesterské Enehano nás odlišuje od konkurence to, že kombinujeme hluboké technické know-how s byznysovým vhledem. Nasloucháme potřebám našich zákazníků a vytváříme pro ně řešení, která mají skutečný dopad,“ dodává Bodlák, který dříve působil ve společnostech NN či Vodafone a poté 8 let v Enehanu, z toho poslední 4 roky jako CTO.

Kromě rozvoje nových firem a posilování pozice Enehana plánují majitelé holdingu Synequs dále rozšiřovat své portfolio. A to nejen zakládáním nových firem a startupů, ale také akvizicemi. „Zajímají nás především akvizice, které komplementárně doplní naše portfolio služeb v kontextu zákaznických potřeb, které se vyvíjejí s vlivem nových technologií a chování koncových zákazníků,“ dodává Michal Peška.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0