Sklik podporuje 1st party cookies pro lepší výsledky kampaní

DomůSoftware

Sklik podporuje 1st party cookies pro lepší výsledky kampaní

Reklamní systém Sklik začne postupně přecházet na cookies prvních stran neboli 1st party cookies. Ty aktuálně nejsou a ani v nebudou blokovány ze strany prohlížečů, a tím inzerentům umožní i v budoucnu efektivně využívat retargeting a přesně doměřovat kampaně.

Seznam spouští placenou službu Seznam Premium pro sledování videa bez reklam
Programatická reklama snižuje výdaje na online náborovou reklamu až o 80 %
Mafra zavádí na iDnes.cz platby za necílení reklam
Google čelí žalobě od skupiny Prima a dalších médií, chtějí 2,1 miliardy eur

Reklamní systém Sklik začne postupně přecházet na cookies prvních stran neboli 1st party cookies. Ty aktuálně nejsou a ani v nebudou blokovány ze strany prohlížečů, a tím inzerentům umožní i v budoucnu efektivně využívat retargeting a přesně doměřovat kampaně.

Přestože z nejnovějších zpráv plyne, že v budoucnu nejspíš nedojde k ukončení podpory cookies třetích stran v nejrozšířenějším prohlížeči Google Chrome, je důležité myslet na potenciál ostatních prohlížečů v čele se Safari od společnosti Apple, které cookies třetích stran už nepodporují. Cookieless prohlížeče mají na tuzemském trhu přibližně 30% zastoupení.

V návaznosti na tuto skutečnost i technologický rozvoj reklamního Skliku a Zboží.cz budou reklamní scripty (retargetingový a konverzní kód) nově pracovat s 1st party cookies. Tento krok je další z logických odpovědí na obecné omezování podpory cookies třetích stran v ostatních prohlížečích.

Kromě už existujících a slibně adaptovaných nových typů cílení, o které Sklik v posledních letech rozšířil možnosti cílení v Skliku, připravuje také přechod právě na 1st party cookies.

S jakými 1st party cookies bude Sklik pracovat?

Udid – unique domain id

  • Marketingová cookie, kterou bude Seznam používat jako náhradu za stávající 3rd party sid cookie pro potřeby retargetingu a měření konverzí.

Sid – seznam id

  • Marketingová cookie, kterou vytváří retargetingový nebo konverzní script. Nabývá hodnoty sid cookie z domény Seznam.cz, kterou si reklamní script bere z parametru sznclid. Ten se získává z prokliku ze služeb Seznamu.
  • Reklamní script ji vytváří a ukládá pouze v případě souhlasu uživatele a jeho zaslání v podobě hodnoty 1 v poli consent.
  • Přenáší identitu ze Seznamu přímo na web inzerenta, pomocí které dochází k výdeji retargetingu.
  • Konverzní script ji umí číst a díky tomu započte konverzi i v době bez cookies.

Sznaiid – seznam ad impression id

  • Marketingová cookie, kterou vytváří retargetingový nebo konverzní script. Nabývá unikátní hodnoty zobrazení reklamy, na kterou uživatel klikl. Vytváří se z URL: parametru sznaiid.
  • Reklamní script ji vytváří a ukládá pouze v případě souhlasu uživatele a jeho zaslání v podobě hodnoty 1 v poli consent.
  • Konverzní script ji umí číst a díky tomu započte konverzi i v době bez cookies.
  • Je součástí URL po prokliku reklamy a připravena pro server side měření konverzí.

Retargeting může fungovat i na cookieless prohlížečích

Specialisté v Seznamu aktuálně pracují na vývoji pravděpodobnostního modelu, díky němuž bude možné identifikovat prohlížeče napříč weby s použitím 1st party cookies. Tím se zajistí plynulý chod retargetingového cílení a doměření konverzí, jak je známe dnes i na prohlížečích, které už cookies třetích stran nepodporují.

1st party cookies bude systém vytvářet a pracovat s nimi jen v případě, že inzerent  správně pracuje s consenty (souhlasy) v retargetingovém a konverzním kódu. Inzerenti, kteří nezajistí patřičné úpravy do 1. 8. 2024, nebudou moci těžit z výhod, které s sebou přinesou nové možnosti pravděpodobnostních modelů identity v retargetingu.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0