Český startup Outfindo, který doposud za pomoci umělé inteligence pomáhal vybírat jízdní kola a elektrokola na své vlastní doméně www.outfindo.cz hlásí, že svého chytrého průvodce od začátku roku nasadil na 30 e-shopů v Česku i zahraničí.
Český startup Outfindo, který doposud za pomoci umělé inteligence pomáhal vybírat jízdní kola a elektrokola na své vlastní doméně www.outfindo.cz hlásí, že svého chytrého průvodce od začátku roku nasadil na 30 e-shopů v Česku i zahraničí.
Vedle toho značka vstupuje do dalšího segmentu a ve spolupráci s největšími retailovými hráči spouští průvodce pro chytrý výběr praček. Další produktové vertikály odstartují v řádu týdnů. Na svůj rychlý růst získává Outfindo investici ve výši 900 tisíc EUR od Presto Ventures, Patero a investorů Bohuslava Dohnala a Miroslava Vlasáka z Revolgy.
„Obchodníci si teď nemohou dovolit ztratit jediného zákazníka, protože tlak na náklady a tedy cash flow je dnes jeden z nejvyšších, jaký jsme kdy zažili. Outfindo jim v tomto vytrhává trn z paty, protože nabízí rychlé řešení, které obchodníci okamžitě pocítí na pozitivní zpětné vazbě zákazníků i na vyšších prodejích,” vysvětluje současný stav Jan Matějů, zakladatel startupu Outfindo.
Nejen kvůli výše zmíněnému trendu mělo Outfindo letos možnost svého chytrého průvodce nasadit na weby předních i menších českých e-shopů s jízdními koly a elektrokoly jako je například Cycology, Nevix nebo Kolovna, a také na první zahraniční e-shopy.
E-shopy zapomněly na zákazníka
Technologii Jan Matějů s týmem vyvíjí od roku 2020. „Často za mnou kolegové a kamarádi chodili s prosbou o radu s výběrem kola. S tím jsem jim poradil bez problémů, ale jakmile jsem si měl sám vybrat jiný složitější produkt, třeba vysavač, byl jsem stejně ztracený jako oni u kol,” vysvětluje a pokračuje: „Celé e-commerce zkrátka úplně zapomnělo na zákazníka. Soustředí se na co nejširší nabídku, distribuci a zvládání růstu. Právě to pro mě bylo impulsem založit Outfindo. Vrátit zákazníka zpět do středu dění, využívat nejmodernější technologie a postavit řešení, které zákazníkovi skutečně pomůže s výběrem čehokoliv.”
Nehledě na záplavu technických parametrů, technologie Outfindo vybírá správné kolo pomocí naprosto jednoduchých otázek, na které jsme zvyklí od zkušených prodavačů v kamenných prodejnách. „Často se setkáváme i s tím, že ani sám zákazník neví, co přesně hledá, přestože ví, na co danou věc potřebuje. To je u složitých komodit přirozené a umělá inteligence se s tím po zaučení dokáže velmi dobře popasovat,” upřesňuje kouzlo vyhledávání od Outfindo Jan Matějů.
Nově i pro pračky
Vyhledávací technologie bude nově využita i v jiných oblastech, než jsou kola. Outfindo v minulých dnech spustilo novou produktovou vertikálu. Ta využívá stejný princip jednoduchého výběru složitých produktů jako u jízdních kol, ale tentokrát vyhledávač zákazníkům pomáhá najít tu nejvhodnější pračku. Na dalších vertikálách Outfindo již spolupracuje s největšími retailovými hráči v oboru.
Aby Outfindo dokázalo obsloužit co nejvíce nových zájemců o chytré vyhledávání, investoři v čele s fondem Presto Ventures mu posílají 900 tisíc EUR na další jízdu, která bude pokračovat i za hranice České republiky.
„V poslední době vidíme mnoho společností, které se snaží rozšířit svůj byznys o umělou inteligenci, i když to mnohdy není nutné. Oproti tomu Outfindo je podle nás ve správný čas na správném místě v odvětví, které přesně takové řešení potřebuje. Jejich obrovskou přidanou hodnotu dokládá i rychlý prodejní proces a vysoká úspěšnost při uzavírání spolupráce s novými zákazníky. Jsme moc rádi, že můžeme podpořit tak zkušenou skupinu zakladatelů a naskočit s nimi do skvěle rozjetého projektu,” říká Roman Nováček, partner v Presto Ventures.
S posudkem pro Outfindo pomáhal fondu Presto Ventures i Jan Romportl, jeden z největších českých odborníků na umělou inteligenci. „Do tohoto odvětví AI rozhodně zasáhne. A Outfindo má nejlepší předpoklady k tomu, aby byli tím, kdo tuto disrupci provede. Zákazníky i produkt již mají, a k tomu i vše potřebné pro jeho zdokonalení. Konkrétně správnou kombinaci nejmodernějších velkých jazykových modelů (LLM), dobře prověřených konvolučních neuronových sítí a robustního legacy přístupu ke strojovému učení. Outfindo, na rozdíl od mnoha nově vzniklých ‚GPT-promptíčkářů‘, totiž skutečně ví, jak vytvořit užitečný produkt založený na umělé inteligenci,” uzavírá Jan Romportl.
KOMENTÁŘE