MALL Group šla v roce 2020 do zisku, obrat činil 21 miliard

MALL Group šla v roce 2020 do zisku, obrat činil 21 miliard

E-commerce skupina MALL Group má za sebou přelomový rok. Skupina zastřešující internetové tržiště MALL, oblíbený e-shop s elektronikou CZC.cz či e-shopy Vivantis a ProZdravi.cz se poprvé přehoupla do zisku.

Novinky v O2 TV: nové kanály, partnerství s Discovery, National Geographic+
Sněmovnou prošel zákon o elektronických komunikacích omezující nabídky po telefonu
Stát dnes spustil e-shop na dálniční známky. Poté ho hned vypnul
Android: Aplikace z neoficiálních zdrojů stahují bankovní malware

MALL Group, provozovatel e-shopu Mall.cz, se loni dostala do zisku, odbavila 14 milionů objednávek.

E-commerce skupina MALL Group má za sebou přelomový rok. Skupina zastřešující internetové tržiště MALL, oblíbený e-shop s elektronikou CZC.cz či e-shopy Vivantis a ProZdravi.cz se poprvé přehoupla do zisku. Za uplynulý obchodní rok se MALL Group podařilo vygenerovat obrat ve výši 20,7 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 26 %. K černým číslům skupině pomohl nejen boom internetového nakupování spojený s pandemií, ale především výrazné zlepšení transakční ekonomiky, transformace MALLu v tržiště i úspěch na zahraničních trzích.

Koronavirová pandemie s sebou obecně přinesla velký nárůst zájmu o nakupování na internetu, což se odrazilo i v nárůstu počtu objednávek napříč skupinou MALL. Oproti minulému obchodnímu roku narostl počet objednávek o 31 % a překonal hranici 14 milionů. Rekordní finanční výsledek MALL Group v uplynulém obchodním roce s pozitivní EBITDA však rozhodně nebyl poháněn pouze nárůsty spojenými s pandemií.

„Covid-19 samozřejmě přispěl k našemu růstu, ale rozhodně nebyl hlavním důvodem našeho hospodářského zlepšení. Meziroční tempo růstu se oproti předchozím letům lehce zrychlilo, zásadním zlepšením ovšem prošla transakční ekonomika. Ozdravili jsme téměř všechny poměrové ukazatele, provedli důslednou revizi byznys modelu, zefektivnili logistiku a mimo jiné také vsadili na růst našeho tržiště, což je model prodeje, který nám dává obrovský smysl a v mnoha segmentech je pro nás jednoznačně efektivnější. Rovněž jsme zrevidovali fixní a interní náklady. Věděli jsme tedy, že výsledek bude meziročně výrazně lepší, ale i tak jsme naše vlastní očekávání o 500 milionů překonali,“ popisuje hospodářský zvrat CEO MALL Group Jan Hanuš.

Důležitou roli v rámci překlopení MALL Group do zisku hrál úspěšný přerod MALLu v tržiště. Skrze program MALL Partner prodává na MALLu již přes 2 000 partnerských obchodníků, kteří s MALLem získávají nový prodejní kanál a díky nimž nabídka produktů na MALLu překonala hranici 2 milionů položek. Program MALL Partner je pro obchodníky také snadnou cestou na zahraniční trhy a pro MALL prostředkem, jak dále posilovat na trzích střední a východní Evropy. Největší růst MALL aktuálně eviduje ve Slovinsku, kde je pod značkou mimovrste již dnes jedničkou na trhu.

„Tržiště MALL Partner je pro nás jedním z tahounů růstu, od kterého si do dalších let hodně slibujeme. Díky tržišti se nám opakovaně podařilo náš výkon i počet položek meziročně až ztrojnásobit a s podobnou ambicí vidíme i další roky. Úspěšný model marketplace budeme plnohodnotně implementovat do všech zemí, kde působíme, což znamená, že našim obchodním partnerům nabídneme nejen jednoduchý start mezinárodního obchodu prostřednictvím MALLu, ale zároveň jim k tomu poskytneme silnou prodejní i logistickou infrastrukturu a návazné služby. To je naše velká konkurenční výhoda, kterou neustále zdokonalujeme tak, abychom v ní byli neporazitelní,“ popisuje Hanuš.

Vedle rozvoje služeb pro partnerské obchodníky je pro MALL prioritou také dále pracovat na uživatelské přívětivosti celého nákupního procesu. Kromě kvality návazných služeb v čele s logistikou MALL masivně investuje také do IT, a to s cílem maximálně zefektivnit orientaci na webu, optimalizovat rychlost vyhledávání či lépe přizpůsobit jednotlivé sekce webu specifickým segmentům zboží, jako je třeba móda. Důležitým úkolem IT oddělení je také zajistit maximální škálovatelnost celého ekosystému MALLu tak, aby bylo možné naplnit vizi dokonalého propojení e-commerce trhů střední a východní Evropy.

„Široký sortiment vyžaduje maximální „inteligenci“ systému, který pomůže zákazníkovi v tom, aby byl nákup rychlý, jednoduchý a návodný. Tomu naše IT odborníci věnuje nekonečnou energii a každodenně vylepšuje logiku našeho sortimentu, našeptávačů, vyhledávačů atd. Naše role však nekončí odesláním objednávky – tím naopak začíná. V ten moment sázíme na to, v čem nám konkurenti zatím nestačí, což je silná, robustní a rychlá infrastruktura doručení na evropské úrovni. To je opravdu těžké cvičení a nedá se přes noc okopírovat. Tam se e-commerce láme, protože nevítězí ti, kdo dokáží zboží nabídnout, ale ti, kdo ho dokáží i špičkově doručit,“ líčí Jan Hanuš konkurenční výhodu MALLu.

Během dalších tří let chce MALL nabízet již 30 milionů položek a dále upevňovat svou pozici nákupní galerie s nejširší nabídkou zboží na trhu, kde zákazník nejen najde vše, pro co si na internet přišel, ale zároveň to dostane s tím nejlepším dostupným servisem. Vizí a cílem skupiny je stát se nákupní destinací číslo jedna pro e-nakupující, což znamená, že pro většinu lidí bude místem číslo jedna, kam vyrazí za online nákupy.

_______

Zajímavosti: 

  • Mezi obratově nejsilnější kategorie na MALLu tradičně patřila elektronika v čele s televizemi, mobilními telefony a notebooky, přičemž následovala tzv. „velká bílá technika“ zastoupená pračkami, ledničkami a myčkami. V první desítce ale nechybí ani Lego, kávovary vysavače či vysoušeče vzduchu. Do druhé desítky se kromě další elektroniky probojovaly také dětské pleny, krmení pro psy, obuv a letos poprvé také dětské mléko.
  • Na celkovém nárůstu počtu objednávek se podílela i zvýšená aktivita socio-demografických skupin, které se ve větší míře pustily do nakupování online až v důsledku koronavirové pandemie a s ní spojených omezení. Nejdynamičtěji rostoucí věkovou skupinou byli zákazníci ve věku 45-54 let, kteří se postarali o více než 15 % objednávek. Výrazně ale přibylo také nákupů u věkové skupiny 65+, které šlo na vrub přes 10 % objednávek. Nejaktivnější skupinou nakupujících byli lidé ve věku 24-44 let, kteří se na celkovém počtu objednávek podíleli z více než 50 %.
  • Důležitou součástí kvalitní zákaznické zkušenosti s e-shopem je i perfektní zákaznická podpora. Na zákaznické linky skupiny MALL se v uplynulém fiskálním roce obrátilo 2 690 048 zákazníků. Operátoři provedli celkem 3 847 379 interakcí se zákazníky v příchozí a odchozí komunikaci a odbavili 1 170 057 příchozích hovorů, přičemž zákazníci čekali na spojení s operátorem v průměru 42 vteřin. Operátoři strávili v rozhovorech se zákazníky celkem 51 511 hodin. Kvalitu práce operátorů na lince hodnotili zákaznici průměrnou známkou 1,5.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 1