Českému STRV s klienty primárně z řad amerických technologických společností se i přes ochlazení ekonomiky podařilo obratově vyrovnat jeho rekordnímu roku 2021.
Českému STRV s klienty primárně z řad amerických technologických společností se i přes ochlazení ekonomiky podařilo obratově vyrovnat jeho rekordnímu roku 2021.
Minulý rok dosáhlo STRV obratu ve výši téměř 18 milionů dolarů, tedy asi 390 milionů korun. Firma během roku získala několik nových významných projektů, například aplikaci The Pump pro Arnolda Schwarzeneggera, která světlo světa spatřila letos v květnu.
Zároveň s prací na klientských projektech STRV dokázalo intenzivně pracovat na vývoji vlastních inovativních projektů pod značkou STRV Labs. Dva z nich už stihlo i zveřejnit – aplikaci na dechové cvičení Float a ticketingové řešení Enter.
„Loňský rok našemu sektoru přinesl řadu výzev – válku, špatnou ekonomickou situaci, padající krypto a trápící se technologické firmy. Řada z nich musela šetřit a propouštět své týmy. Technologické firmy zejména ze Spojených států přitom tvoří většinu našich klientů, dopady jsme tak pocítili i my v STRV. Přistoupili jsme k tomu, k čemu přistupujeme v každé krizi: prioritizovali jsme tým a zůstali věrni svým hodnotám. Díky tomu jsme nemuseli propustit jediného člověka, táhli jsme za jeden provaz a navzdory všem nástrahám zaznamenali profitabilní rok,“ komentuje výsledky za rok 2022 Lubo Smid, spoluzakladatel a CEO STRV.
Českému týmu designérů a vývojářů se v roce 2022 podařilo dosáhnout obratu 17,8 milionu dolarů (v přepočtu kolem 390 milionů korun), a to bez započtení výsledků projektů oddělených od zakázkového byznysu jako LGBTQ+ seznamky Cosmic Latte. Firmě se tak i přes nepříznivé podmínky trhu podařilo těsně překonat dosud nejvyšší příjmy z klientského byznysu z roku 2021, kdy obratově dosáhla 17,4 milionu dolarů.
„První půlka loňského roku šla opravdu dobře, ta druhá hůř. Rok jsme zakončili s obratem mírně vyšším než v roce 2021, ale kvůli vyšším nákladům, odpisům spojeným s klienty, kterým se nedařilo, a přípravám na horší časy jsme zaznamenali výrazně nižší zisk. Část ze zisku bychom rádi rozdělili mezi náš tým, stejně jako tomu bylo za rok 2021, ale letos to bohužel nebylo možné. Nicméně jsem rád, že jsme nemuseli sahat k propouštění, celou situaci ustáli a zvládali pokračovat v postupném navyšování mezd a nabírání dalších lidí v letošním roce. Transparentní komunikace je pro nás klíčová a cením si toho, že tým rozhodnutí pochopil a podpořil. To dokazuje sílu a motivaci lidí, kteří tvoří STRV. V příštích letech počítám, že se ke sdílení zisku s týmem zase vrátíme,“ vysvětluje otevřeně Lubo Smid.
Appka pro Arnieho a dvě nové aplikace z dílny STRV Labs
STRV minulý rok zakončilo pozitivně především díky dlouhodobým spolupracím se značkami jako Porsche, svou zásluhu ale měly i nové projekty. Nejzásadnější novinkou byla fitness aplikace pro legendu kulturistiky, filmu i politiky Arnolda Schwarzeneggera.
KOMENTÁŘE