Průzkum mezi více než třemi tisíci zákazníky ukazuje, že letos v souvislosti s „Black Friday“ plánuje nákup přibližně 27 % Čechů, zatímco dalších 55 % uvedlo, že se rozhodne až podle konkrétních slevových nabídek.
Průzkum mezi více než třemi tisíci zákazníky ukazuje, že letos v souvislosti s „Black Friday“ plánuje nákup přibližně 27 % Čechů, zatímco dalších 55 % uvedlo, že se rozhodne až podle konkrétních slevových nabídek.
Pouze 10 % respondentů uvedlo, že pravděpodobně žádný nákup uskuteční.
Dotázaní, kteří uvedli zájem o nákup, nejčastěji uváděli, že využijí akce k pořízení produktů pro vlastní potřebu; zhruba třetina pak kalkuluje s tím, že bude nakupovat jako dárky pro své blízké. Oblíbenými kategoriemi jsou podle průzkumu elektronika, drobné domácí spotřebiče, hračky i kosmetika; zaznamenán je rovněž rostoucí zájem o novinky jako například chytré brýle s rozšířenou realitou.
Z hlediska obchodníků akce přináší větší tržby, avšak zároveň nižší marže – slevy často směřují na produkty s vyšší ziskovou přirážkou nebo na skladové položky, které je potřeba vyprodat. Sleva v průměru činí 15 – 25 %, přičemž v některých případech jsou produkty výrazně zlevněné oproti běžným cenám.
Důležité je, že „Black Friday“ se v Česku obvykle neomezuje pouze na jeden den – prodejci prodlužují akci na celý týden, čímž se rozšiřuje její dosah a dynamika.
Celkově tedy platí, že akce „Black Friday“ zůstává silným impulsem pro české spotřebitele, ale většina z nich se rozhodne až po prozkoumání konkrétní nabídky.


KOMENTÁŘE