Výdaje do on-line reklamy v Česku loni stouply o 18 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} na 57 miliard korun

DomůByznys

Výdaje do on-line reklamy v Česku loni stouply o 18 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} na 57 miliard korun

Výdaje do internetové reklamy v Česku loni vzrostly o 18 procent na rekordních 56,8 miliardy korun. Jde o kombinaci výdajů v čistých a ceníkových cenách, po přepočtu na ceníkové ceny jde o 117,7 miliardy korun, což je nejvíce mezi všemi mediatypy.

Software house eMan zakládá designovou agenturu BrightVibe
Cisco kupuje kyberbezpečnostní společnost Kenna
Microsoft plánuje koupit komunikační platformu Discord za 10 miliard USD
Vybere AI zaměstnance? Řadové ano, s manažery jí musíme pomoci

Výdaje do internetové reklamy v Česku loni vzrostly o 18 procent na rekordních 56,8 miliardy korun. Jde o kombinaci výdajů v čistých a ceníkových cenách, po přepočtu na ceníkové ceny jde o 117,7 miliardy korun, což je nejvíce mezi všemi mediatypy.

Letos by výdaje měly dále stoupnout zhruba o sedm procent na 60,8 miliardy korun. V tiskové zprávě to dnes uvedlo Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).

Největší nárůst inzertních výkonů zaznamenala display reklama, a to o 23 procent, a reklama ve vyhledávání s devítiprocentním meziročním zvýšením. Z pohledu způsobu obchodování inzertního prostoru rostl programatický nákup display reklamy o 35 procent. Display reklamou se míní takzvané bannery – v obsahové síti, na webech a na sociálních sítích.

„Je pozitivní vidět, že i v době celosvětové ekonomické recese internet jako reklamní kanál prosperuje. Zároveň je to logické, protože on-line prostředí nabízí nejpřesnější cílení reklamních kampaní, okamžitou možnost jejich optimalizace a přehled o efektivitě vynaložených prostředků v reálném čase,“ uvedl předseda výkonné rady SPIR Michal Hanák.

Výkon ostatních mediatypů na trhu je udávaný v ceníkových cenách, zatímco objem internetové inzerce je tvořen ceníkovými i čistými cenami. Proto od roku 2021 SPIR výzkum metodicky upravil, přepočítal celkový výkon on-linu na ceníkové ceny, aby bylo možné srovnání s ostatními mediatypy. Po převodu do ceníkových cen jde o objem téměř 118 miliard Kč, což potvrzuje on-line reklamě pozici nejsilnějšího mediatypu.

Výsledky za televizi, rozhlas, tisk a venkovní reklamu za loňský rok ještě nejsou k dispozici, v roce 2021 investovali zadavatelé do televizní reklamy 64 miliard korun v ceníkových cenách.

Zdroj: čtk

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0