Alza.cz vylepšuje podmínky vratek pro firemní zákazníky

DomůByznys

Alza.cz vylepšuje podmínky vratek pro firemní zákazníky

Alza.cz na začátku nového roku vylepšuje své služby pro firemní zákazníky. V rámci programu Alza pro firmy se e-shop rozhodl srovnat podmínky pro vrácení zboží během 14denní lhůty.

Zohar Weitz novou viceprezidentkou pro nefiremní zákazníky Vodafone
Blackout: Jak vybrat správný UPS, který udrží data v bezpečí
Vodafonu klesl v ČR zisk o čtvrtinu na 933 milionů Kč
10 nejčastěji detekovaných kybernetických hrozeb za rok 2020

Alza.cz na začátku nového roku vylepšuje své služby pro firemní zákazníky. V rámci programu Alza pro firmy se e-shop rozhodl srovnat podmínky pro vrácení zboží během 14denní lhůty.

Díky tomu mohou i firmy a podnikatelé vrátit nepoužité zboží do 14 dní bez udání důvodu a bez poplatků, stejně jako mají ze zákona tuto možnost koncoví zákazníci.

Více podrobností o dalších plánech a trendech ve firemním nakupování přiblíží Lukáš Glöckl, ředitel Alza pro firmy:

  • Co od zrušení poplatku očekáváte? Jaký je vůbec poměr odstoupení v rámci 14denní lhůty u B2B v porovnání s koncovými zákazníky?

U B2B zákazníků evidujeme až dvojnásobně nižší procento odstoupení než u koncových zákazníků. Narovnáním podmínek chceme primárně vylepšit zákaznickou zkušenost a spokojenost firem i drobných živnostníků, což je součástí i naší celofiremní vize a mise. Zrušení poplatku za vrácení nepoužitého zboží ve 14denní lhůtě má odbourat možnou obavu nebo překážku v nákupu u firemních zákazníků. Pokud zjistí, že jim produkt nevyhovuje kvůli rozměrům nebo jiným specifikacím, mohou nyní bez jakýchkoliv sankcí od smlouvy odstoupit stejně jako běžní nakupující, což není na trhu vůbec běžné.

  • Co jste v poslední době ve své službě Alza pro firmy udělali za změny a proč?

Rozdělil bych to na dvě oblasti. Do té první spadají již zavedené a oblíbené možnosti, jako je získání lepšího ceníku, prodloužené splatnosti, akčních B2B cen a prodloužené dvouleté záruky na většinu produktů.  Dále sem patří další drobná vylepšení jako například využití voucherů i na produkty skladem u partnerů zapojených do naší platformy Alza Marketplace, možnost nákupu v programu AlzaPlus+ i na firemní registraci nebo příležitost zapojit své zaměstnance do Benefit programu.

Druhou oblastí jsou vylepšení, která zákazník nevidí hned, ale vedou ke zlepšení zákaznické zkušenosti, například rychlejší scoring, rychlejší reakce na zákaznické požadavky, přehled všech dokladů v účtu Moje Alza, systém automatických upomínek nebo flexibilnější možnosti při výběru dopravy objednávky.

  • Jaké máte s programem pro firmy další plány? 

Letošní rok bych z pohledu firemních zákazníků nazval rokem zásadních inovací. Srovnání podmínek při vrácení zboží je jen prvním střípkem. Plánujeme například vylepšit oblast doprav, rozšířit nabídku služeb i individuální B2B nabídky ve spolupráci s dodavateli nebo možnost propojit jednotlivé firemní nákupní systémy. V neposlední řadě chceme inovovat produkt Alza NEO. Právě výhodný pronájem elektroniky může pro firmy představovat v dnešní době užitečný nástroj, jak neztratit efektivitu a zároveň vylepšit cashflow. Pro velkou část firem jsme stále první volbou při nákupu IT vybavení, ale mnoho z nich netuší, že stejně jednoduše u nás mohou objednat také stůl, židle, úklidové pomůcky nebo kola.

  • Pozorujete ve firemních nákupech nějaké výrazně jiné trendy oproti koncovým zákazníkům? 

Už od druhé poloviny minulého roku vidíme v meziročním porovnání zpomalení na straně spotřebitelské poptávky, u firemních zákazníků je ale podstatně menší. U průměrného koncového zákazníka například klesá podíl dražších produktů, zatímco u firemních zákazníků k tomu zatím nedochází. Když opět zmíním program Alza NEO, firemní poptávky v programu rostou dvouciferným tempem.

  • Jaký typ zboží nejčastěji firemní zákazníci kupují, je to výhradně kancelářská a IT technika, nebo i jiné méně “tradiční” kategorie?

Poměrově stále vedou tradiční IT segmenty se spotřební elektronikou, u některých z nich (například projektory nebo monitory) se firemní nákupy podílejí dokonce více než 50 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} na jejich celkovém obratu. Pomalu ale roste podíl i segmentů, které jsou možná na první pohled méně očekávané, například Auto-Moto, Hobby a zahrada nebo Sport. V seznamu TOP 50 nejprodávanějších produktů loňského roku najdeme i položky jako Alza Café, papírové kapesníky, test na covid nebo tablety do myčky.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0