Česko-kanadská technologická společnost Ataccama oznámila spuštění nástroje Ataccama ONE AI Agent, autonomního datového asistenta, který zásadně mění a urychluje správu dat.
Česko-kanadská technologická společnost Ataccama oznámila spuštění nástroje Ataccama ONE AI Agent, autonomního datového asistenta, který zásadně mění a urychluje správu dat.
Nástroj, který představuje velký krok vpřed v oblasti autonomní AI pro správu dat, je součástí sjednocené datové platformy Ataccama ONE. Agent dokáže samostatně vykonávat náročné úkoly s minimálním množstvím pokynů, inteligentně si vybírá nejvhodnější přístupy, opravuje chyby dle potřeby, samostatně zvládá složité datové požadavky a poskytuje uživatelům přehledné a transparentní výsledky k přezkoumání. Implementaci AI do správy a kvality dat v podání Ataccamy letos ocenil i nezávislý poradce Gartner ve své zprávě Gartner Innovation Guide for Generative AI Technologies.
„AI agenti jsou dalším milníkem ve vývoji umělé inteligence, ale aby se tyto inteligentní systémy mohly samostatně rozhodovat a jednat, je potřeba, aby datům mohly důvěřovat,“ uvádí Jay Limburn, produktový ředitel Ataccamy, a dodává: „AI agenti ve firmách umožní vzájemnou spolupráci jednotlivých AI systémů a právě důvěra v data se stane klíčovou pro efektivní práci a řešení problémů. Ataccama je mostem mezi datovými zdroji a uživateli, kteří s nimi pracují a mohou Ataccamě plně důvěřovat.“
„Naše platforma Ataccama ONE nabízí firmám kvalitu dat, sledovatelnost dat, jejich rodokmen, řízení a správu v jednom řešení. AI nástroje postavené na míru konkrétním úkolům, jako je správa dat, zvýší efektivitu, podpoří interakce mezi AI agenty a usnadní spolupráci mezi lidmi a umělou inteligencí, aby byly zároveň dodržovány průmyslové standardy a zajištěny důvěryhodné výsledky,“ pokračuje Limburn.
Ataccama ONE navazuje na stávající možnosti automatizace a kopilotů založených na strojovém učení a přidává k nim vysokou míru samostatnosti. Nový AI agent funguje jako specializovaný data asistent, který automatizuje širokou škálu činností zaměřených na kvalitu dat. Zvládne samostatně pomoci s hromadným vytvářením pravidel pro datovou kvalitu, inteligentním mapováním pravidel a automatizovaným vyhodnocováním datové kvality. Zároveň umí vyřešit dotazy na vyhledávání dat, což usnadňuje práci jak technickým, tak například obchodním uživatelům. Každý výsledek vygenerovaný AI transparentně vysvětluje proces rozhodování, což umožňuje minimalizovat rizika spojená s použitím dat, identifikovat potenciální problémy a rychle přijmout potřebná opatření.
AI agent byl navržen pro datové inženýry a obchodní uživatele, aby snížil manuální náročnost práce s daty, zrychlil jejich zkvalitňování a čištění, zefektivnil procesy, snížil provozní náklady a podpořil demokratizaci dat tím, že zpřístupní čistá a spolehlivá data širšímu okruhu uživatelů napříč organizací. Díky tomu není pro důkladnou správu a kontrolu kvality dat zapotřebí žádných technických znalostí, což umožňuje dohled nad daty celé firmě, aby byla zajištěna jejich spolehlivost a důvěryhodnost.
Díky schopnosti chápat kontext a úmysly uživatele vytváří agent samostatně přesnější a hodnotnější výsledky. Své schopnosti čerpá z odborných znalostí v oblasti správy dat a z platformy Ataccama ONE, k čemuž využívá sílu modelu ChatGPT 4, aby mohl integrovat externí znalosti a za jejich pomoci správně reagovat na různé úkoly.
Ataccama patří mezi lídry AI-driven správy dat již od roku 2016, přičemž první funkcionality založené na generativní AI byly do platformy Ataccama ONE integrovány v roce 2023. Společnost také aktuálně získala uznání od Gartneru jako Emerging Specialist v jeho říjnové zprávě Gartner Innovation Guide to Generative AI pro rok 2024. Ataccama byla jako jediný poskytovatel zaměřený výhradně na správu dat zahrnuta do kategorie AI Knowledge Management Apps / General Productivity Vendors. Toto ocenění je důkazem znalosti trhu, inovací a produktů, včetně specifických řešení generativní AI.
Zdroj: Ataccama
KOMENTÁŘE