Češi utratí v e-shopech před Vánoci 77 miliard korun

DomůByznys

Češi utratí v e-shopech před Vánoci 77 miliard korun

Češi utratí v e-shopech denně až miliardu a půl, vánoční nákupy vrcholí.

Mladí Evropané nakupují více padělaných výrobků a nadále využívají pirátský obsah
Alza loni utržila 45 miliard korun a obsloužila 5,2 milionu zákazníků
Obchodování na sociálních sítích může z 42 miliard USD do roku 2025 růst na 1,2 bilionu dolarů
E-shopy s módou v ČR loni zaznamenaly obrat 31 miliard Kč

Vánoční objednávky přichází do e-shopů jedna za druhou a internetové obchody zažívají vrchol letošní sezony. Jak ukazují data Asociace pro elektronickou komerci (APEK), sahají obraty on-line obchodů v těchto dnech až k jedné a půl miliardě korun denně. Celkově utratí před Vánoci Češi na internetu více než 77 miliard.

E-shopy jedou v těchto dnech naplno. Do Vánoc zbývají necelé dva týdny a prodejci i dopravci úspěšně distribuují objednávky svých zákazníků. Další zkušenosti, které provozovatelé internetových obchodů nasbírali během kritických pandemických měsíců, se nyní projevují na zcela hladkém průběhu Vánoc. E-shopům se letos podařilo ještě zefektivnit procesy celého průběhu nákupu od objednávky po doručení zboží, a tak zákazníci dostávají objednané dárky rychle a bez komplikací,“ komentuje aktuální situaci výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Vrchol vánočních on-line prodejů APEK očekává v týdnu od 13. prosince., který právě začal. „Tradičně bývá v tomto období nejsilnějším dnem co do obratů pondělí. V tuto chvíli již víme, že během něj šplhaly prodeje na českých internetových obchodech k jedné a půl miliardě. Osobně předpokládám, že i následující dny budou letos velmi výrazné, a to s ohledem na Štědrý den, který letos vychází na pátek.

Meziroční srovnání je v současné chvíli sice poměrně komplikované, e-shopy z něj ale vychází i tak skvěle. „Vloni měli na objednávky dopad různá vládní opatření – především zavíraní a otevírání kamenných obchodů. Díky tomu znamenaly Vánoce 2020 pro e-commerce skokový růst. Letošek je ale co do výše dosažených obratů ještě výrazně výš! To jen potvrzuje, jak si Češi během pandemie on-line nakupování ještě více oblíbili“ doplňuje Vetyška.

Objednávky by zákazníci neměli odkládat, osobní odběry budou ale k dispozici až do Štědrého dne

Zákazníci v Česku stále více využívají dodání zboží na výdejní místa, kde si mohou odběr balíku přizpůsobit svým aktuálním možnostem. 66 % respondentů panelového výzkumu, který APEK připravil před začátkem vánoční sezony, plánovalo převzetí většiny objednávek z e-shopů právě prostřednictvím různých typů osobního odběru. 50 % nakupujících uvedlo jako svou nejoblíbenější variantu externí výdejní místa logistických společností, 9 % vlastní výdejny e-shopů a 7 % výdejní boxy.

Popularita osobních odběrů stoupá dlouhodobě. Právě výdejný e-shopů a automatizované boxy budou k dispozici pro ty největší opozdilce až do poslední chvíle,“ komentuje Jan Vetyška. „Naopak podle vyjádření některých dopravců je pro dodání zboží na konkrétní adresu nutné objednat dárky nejpozději v pátek 17. prosince. V takovém případě by zboží, které je v internetovém obchodě skladem, mělo dorazit pod stromeček včas.“ Právě informace, zde je vybraný dárek skladem, je také velmi důležitá. S ohledem na nedostatek chipů je například v oblasti elektroniky nabídka v některých případech omezená. „I proto bych ještě jednou nakupujícím doporučil, aby s odesláním objednávky nečekali. Situace je v tomto směru opravdu výrazně komplikovanější než v minulosti a nabídka bohužel není tak široká,“ uzavírá Jan Vetyška.

V současné chvíli mezi e-shopy i dopravci nadále panuje optimismus ohledně doručování objednaných balíčků. APEK nezaznamenal dosud žádné komplikace, které by pohodlí zákazníků internetových obchodů měly ohrozit, a očekává, že Vánoce 2021 budou opět úspěchem české e-commerce.

Zdroj: APEK

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0