Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies varuje, že šílenství kolem fotbalového mistrovství světa se snaží využít i kyberpodvodníci.
Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies varuje, že šílenství kolem fotbalového mistrovství světa se snaží využít i kyberpodvodníci.
Mistrovství světa ve fotbale bude podle odhadů sledovat 5 miliard lidí a událost bude v centru pozornosti i v příštích několika týdnech. Fanoušci prožívají úspěchy i neúspěchy svých týmů, hledají informace, sází na výsledky a někteří cestují i přímo do Kataru, aby fandili na místě. Kyberzločinci si toho jsou dobře vědomí, proto se množí nejrůznější phishingové kampaně.
Při phishingových útocích se kyberpodvodníci snaží napodobovat zprávy a webové stránky známých společností, například sázkových kanceláří. Cílem je zmanipulovat uživatele, aby si například stáhli škodlivý soubor, klikli na podezřelý odkaz nebo prozradili citlivé informace. Phishingová zpráva přitom nemusí přijít jen e-mailem, ale i v SMS, přes Messenger, WhatsApp a podobně.
Check Point prostřednictvím své společnosti Avanan zaznamenal vlnu podvodných e-mailů souvisejících s mistrovstvím světa ve fotbale. Často se týkají fotbalových sázek, informují o „výhře“ nebo nabízí zlevněné last minute vstupenky. Cílem je vylákat z obětí cenná data.
„Mistrovství světa ve fotbale přináší nezapomenutelné sportovní zážitky, ale zároveň jako každá celosvětová událost přitahuje pozornost hackerů, kteří se snaží okrást fanoušky o peníze, přihlašovací údaje nebo informace, které by bylo možné prodat na dark webu. Určité obavy už vyvolala oficiální mobilní aplikace k mistrovství světa, nyní registrujeme vlnu phishingových podvodů,“ říká Petr Kadrmas, Beyond the Perimeter Security Expert, Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Aktuální kampaně jsou varováním, že je nutné pečlivě kontrolovat všechny e-maily a věnovat chvilku času, než kliknete na nějaký odkaz nebo sdělíte svá data.“
KOMENTÁŘE