Český prodejce v segmentu péče o oči Lentiamo loni podle předběžných výsledků utržil 921 milionů korun a vyrostl tak o zhruba 9 %.
Český prodejce v segmentu péče o oči Lentiamo loni podle předběžných výsledků utržil 921 milionů korun a vyrostl tak o zhruba 9 %.
Tím se rok 2024 zařadil mezi ty nejúspěšnější v uplynulé dekádě, a to i navzdory rostoucí konkurenci napříč všemi trhy, kde firma působí. V roce 2025 Lentiamo očekává překročení miliardové hranice.
Předběžné výsledky roku 2024 ukazují tržby ve výši 921 milionů. „Celkově jsme vyrostli o nějakých 9 %. Nejvíce rostly kategorie dioptrických brýlí, brýlí na čtení i kontaktních čoček, kde se nám daří jak získávat nové zákazníky, tak zvyšovat loajalitu těch stávajících,” hodnotí uplynulý rok Jiří Urban. Nejméně se naopak dařilo v segmentu počítačových brýlí, což souvisí s nižší poptávkou po tomto typu produktu na trhu. Firmu potrápila také kategorie slunečních brýlí. V tomto segmentu bojovala hlavně s rychle rostoucí konkurencí napříč všemi 17 trhy, kde Lentiamo působí.
Z těch je nejrychleji rostoucím trhem jednoznačně Rumunsko. „Zajímavý růst jsme zaznamenali také v Bulharsku, Řecku nebo Velké Británii. Stabilně nás pak drží dobrý výkon trhů jako jsou Itálie, Česká republika, Slovensko, Německo a Rakousko, které tvoří zásadní podíl na našem obratu,” uvedl CEO Lentiamo. „Už méně se nám dařilo na trzích jako jsou Švýcarsko, Dánsko a Nizozemí, kde se nejvíce projevil propad v prodeji slunečních brýlí, ve které jsme byli v předchozím roce velmi úspěšní. Největší vliv měl vstup nových konkurentů a nízké ceny populárních modelů,” dodává.
Vedle hospodářského růstu se dařilo zlepšovat i zákaznickou zkušenost díky větší automatizaci, která přišla s otevřením nového logistického centra v Nové Bystřici na konci roku 2023. „Vše jde daleko rychleji, takže jsme některé pracovníky mohli přeřadit na jiné činnosti. Nové prostory nám navíc umožnily využívat nejnovější technologie, například odborně brousit skla přímo na skladě a zrychlit tak jejich dodání e-shopovým zákazníkům. Došlo také k obrovskému zkvalitnění kontroly kvality a naprosté minimalizaci chybovosti v objednávkách,” chválí si Jiří Urban.
V roce 2025 se Lentiamo plánuje zaměřovat na další zefektivnění interních procesů, které ovlivňují rychlost inovací i spokojenost zaměstnanců. Další prioritou je zpříjemňovat zákaznickou zkušenost jak na webu, tak v kamenných optikách. „Plánujeme také postupně rozšířit naše portfolio privátních značek, abychom dokázali nabídnout našim zákazníkům kvalitní sortiment v různých cenových kategoriích. Věříme, že roce 2025 se zároveň podaří překročit miliardovou hranici,” uzavírá Jiří Urban.
KOMENTÁŘE