Platforma Glami poro vyhledávání e-shopů s módou platforma akvizicí získalo největší módní vyhledávač fungující na italském trhu Stileo.
Platforma Glami poro vyhledávání e-shopů s módou platforma akvizicí získalo největší módní vyhledávač fungující na italském trhu Stileo.
Firmy spojily síly od začátku letošního roku, aby vytvořily jednu z největších platforem pro objevování módy v Evropě. Měsíčně přivedou již více než 500 tisíc objednávek svým partnerským e-shopům.
Na Glami, které funguje ve 13 zemích světa, najdou uživatelé více než 15 milionů produktů od více než 25 tisíc značek. Platforma si zakládá na využívání umělé inteligence, která vede k inteligentní kategorizaci a výběru módy na míru každému jednotlivci, což usnadňuje objevování a nakupování módy napříč tisíci e-shopy. Na portál si najde cestu kolem 40 milionů návštěvníků měsíčně.
Společnost Stileo byla založena v roce 2014 s podobnou vizí – shromažďovat a organizovat nabídku módy v Itálii, světové Mecce módy. Společnost byla založena v polské Vratislavi a zaměstnává 30 lidí. E-commerce trh v Itálii v posledních letech vyrostl a dosáhl 35,6 mil. uživatelů. Zdejší módní e-commerce prostředí generuje 26 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} tržeb v celém onlinu. Stileo je jedna z největších módních e-commerce stránek v Itálii, na kterou měsíčně přijde více než 7 milionů návštěv. Stileo se pyšní více než 220 připojenými e-shopy. Mezi nejvýznamnější partnery patří například Amazon, Farfetch, escarpe.it, Luisaviaroma, Mec Shopping nebo Maxi Sport.
Obě společnosti se v průběhu let rozrostly a staly se důležitými hráči v oblasti módní e-commerce v zemích, kde působí. Zatímco GLAMI se podařilo vybudovat silnou pozici ve střední a východní Evropě, Stileo se vypracovalo do pozice významného hráče na vysoce konkurenčním a „západním“ italském trhu. Díky společnému působení na 14 trzích, generují Glami a Stileo více než 500 tisíc objednávek pro partnerské e-shopy s ambicí zvýšit jejich počet na 1 milion.
„Některé české firmy v této fázi hledají příležitosti, komu se prodat. Jsem hrdý na to, že Glami jde opačnou cestou a stojí na straně, kde může dále růst pomocí akvizic. Touto akvizicí spojujeme zkušenosti obou týmů pod jednou společností s více než 130 zaměstnanci. V Česku tím vzniká další silný technologický tým, který hraje významnou roli na poli evropské e-commerce. Můžeme tak využívat hlubšího sdílení vědomostí a zdrojů a posílit tak svou vyjednávací pozici u našich partnerů a inzerentů. To vše, zatímco firma zůstává v rukou českého kapitálu,“ komentuje akvizici ředitel a spoluzakladatel GlamiTomáš Hodboď.
KOMENTÁŘE