Podzimní DMP novinky na Seznamu: Nové cílení, přesnější data i propojení s DV360.
Portál Seznam.cz uvádí řadu datových vylepšení. V reklamním systému rozšiřujeme možnosti cílení o socioekonomické třídy, typ bydliště i přesnější demografii. Zároveň nově propojují 1ˢᵗ party data se systémy jako DV360 a aktualizace audience každý den.
Socio-ekonomická klasifikace
„Nahrazujeme segmenty bonity socioekonomickým cílením vybudovaným na základě dat od Českého národního panelu a chování uživatelů napříč službami Seznamu. Klasifikace vychází z metodiky agentury Nielsen (ABCDE). Příjmové skupiny jsme zjednodušili na tři segmenty, které najdete v Adform Marketplace: Vyšší třída (A+B), Střední třída (C) a Nižší třída (D+E). Celkem pokrýváme přes 4 000 000 IDs,“ stojí na blogu Seznam.cz
Původní segmenty bonity skončí 31.10.2025. V rámci privátních dealů a custom audiencích tvořených na míru, které obsahovali bonitu, automaticky systém nahradí segmenty novou socioekonomií.
Domy a byty z map
Na Seznamu využívají nový klasifikátor, který je propojen s leteckou vrstvou z Mapy.com. Na základě snímků a adresy vyhodnocují modely poháněné umělou inteligencí, zda je na adrese bytový nebo rodinný dům. Adresu bydliště pak přihlášení uživatelé vyplňují do svého uživatelského Seznam účtu nebo do Mapy.com. Domov uživatele dokáže systém také predikovat. Cílení je v Adform Marketplace pod názvy Typ bydliště – bytový dům a Typ bydliště – rodinný dům.
Nová socio-demografie
S přihlášeným uživatelem pracuje Seznam podobně i v rámci socio-demografie. Pohlaví a věk kategorizuje podle údajů vyplněných v Seznam účtu. Týká se to přibližně 71 % veškerého trafficu. Do budoucna firma počítá s rostoucím podílem přihlášených uživatelů. O klasifikaci nepřihlášených uživatelů se stará strojové učení na základě jejich chování na internetu (obsah navštívených stránek, denní doba, počet navštívených stránek apod.). Díky tomu dokáže systém určit pravděpodobné pohlaví a věkový rozptyl uživatele.
„Data jsme porovnali s nezávislou výzkumnou agenturou Median. U pohlaví a věkových kategorií jsme v testovací kampani dosáhli shody okolo 90 % případů. Výjimku tvořila skupina 25–39 let, kde byla shoda okolo 80 %,“ popisuje Seznam na blogu.
Inzerentská 1st party data neboli vlastní seznamy zákazníků ve většině DSPs
Oslovení zákazníků vašich klientů už není doménou jen DSP Adform, které umí pracovat s Czech Ad ID využívaným pro tyto účely. Díky Seznam Data Clean Room a našemu ID grafu umí systém propojit inzerentská 1ˢᵗ party data s klasickými cookies a cílové skupiny vyexportovat i do DV360 nebo vytvořit privátní datový deal.


KOMENTÁŘE