Mafra zavádí na iDnes.cz platby za necílení reklam

DomůByznys

Mafra zavádí na iDnes.cz platby za necílení reklam

Uživatelům zpravodajského serveru iDnes.cz se v nejbližších dnech začne zobrazovat výzva, aby buď dali souhlas s využíváním svých údajů k cílení reklam, nebo si zaplatili předplatné.

Google čelí žalobě od skupiny Prima a dalších médií, chtějí 2,1 miliardy eur
Sklik podporuje 1st party cookies pro lepší výsledky kampaní
Reklamní kódy v Skliku budou muset mít od srpna parametr consent
Investice do reklamy v ČR loni stouply o 12 % na 145 miliard Kč

Uživatelům zpravodajského serveru iDnes.cz se v nejbližších dnech začne zobrazovat výzva, aby buď dali souhlas s využíváním svých údajů k cílení reklam, nebo si zaplatili předplatné, které jim umožní sledovat obsah bez reklam. Oznámilo to vydavatelství Mafra, které server provozuje.

Z vyjádření vydavatelství vyplývá:

Museli jsme přistoupit k určitým změnám, které v současné době zavádí i řada jiných zpravodajských portálů v celé EU. Tyto změny by měly zajistit, že budeme moci i nadále vytvářet pro naše čtenáře kvalitní obsah, aniž bychom je příliš obtěžovali, ale zároveň zajistí dostatek finančních prostředků pro financování našeho obsahu.

Při otevření našich zpravodajských stránek proto uživatelům dáme nově vybrat, zda budou preferovat číst iDNES.cz bez reklamních bannerů a videí, nebo zda nám poskytnou souhlas s využitím cílené reklamy, která jim bude nabízet reklamu zaměřenou na jejich potřebu a tím bude pro ně i pro nás efektivnější. Důležité je z našeho pohledu to, že i nadále bude obsah iDNES.cz a našich dalších zpravodajských serverů uživatelům přístupný, aniž by za něj museli, vyjma prémiového obsahu v iDNES Premium, platit, a to pokud poskytnou souhlas s využitím svých osobních údajů pro cílení reklamy ze strany naší společnosti a reklamních sítí.

Uživatel portálu iDNES.cz si tak bude moci nově vybrat, zda si za poplatek bude číst zprávy bez reklam, či bude chtít obsah dál využívat tak, jak je zvyklý, tedy s reklamou přizpůsobenou jeho zájmům. Pro velkou část čtenářů se přitom nic nezmění, protože souhlas s cílenou reklamou udělili již dříve. Cílená reklama přitom není motivována ničím jiným než nabízet čtenářům reklamy na zboží a služby, které by je mohly zajímat, a tím učinit reklamní sdělení efektivnějšími.

Variantě bez reklam pak odpovídá služba „iDNES Premium bez reklam“, ve které si může čtenář neomezeně číst iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz. Navíc bude mít přístup k prémiovému obsahu na těchto webech a novinám a časopisům v elektronické podobě a dalším výhodám. Za celkovou cenu 149 korun měsíčně pak neuvidí žádné reklamní bannery a video spoty a ostatní reklamní formáty budou omezeny.

Při zvolení druhé, bezplatné varianty bude mít čtenář neprémiový obsah celého portálu volně dostupný. Může číst odemčené články, přehrávat videa, soutěžit či přispívat do všech diskusí. Podmínkou ale bude souhlas se zobrazováním cílené reklamy, a tím i s vytvářením profilů na základě toho, jaký obsah na internetu čte, za účelem odhadu jeho zájmů pro reklamní účely. Souhlas bude udělován pouze pro reklamní sítě zapojené do jednotného celoevropského systému organizace IAB Europe.

Zdroj: iDnes.cz

 

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0