Investice až 30 milionů korun bez ohledu na konečné pořadí, finanční odměna 400 tisíc korun, medializace či nová obchodní partnerství.
Investice až 30 milionů korun bez ohledu na konečné pořadí, finanční odměna 400 tisíc korun, medializace či nová obchodní partnerství.
To vše a mnohem víc mohou inovativní firmy z Česka a Slovenska získat v nejstarší start-upové soutěži u nás. Dosud Nápadem roku prošlo přes 2200 projektů a řadě z nich pomohl nastartovat mezinárodní úspěch.
Začínající a mladé firmy mohou přihlášky do 16. ročníku Vodafone Nápad roku podávat do 6. května 2023 prostřednictvím stránek www.napadroku.cz. 30 nejlepších projektů během osobních prezentací obdrží zpětnou vazbu od zkušených podnikatelů a investorů, finálová desítka pak bude mít v rámci rozšířeného mentoringu přístup ke dvěma desítkám odborníků z oblasti marketingu, obchodu či práva. Nejlepší projekty se nakonec 19. září představí veřejnosti na slavnostním večeru.
„Výhra v Nápadu roku pro nás znamenala seed investici od J&T Ventures ve výši 550 tisíc eur, kterou jsme nutně potřebovali pro škálování. Pozornost médií nám také přinesla nové zákazníky a významná podpora porotců a mentorů nám pomohla dotvořit produkt a strategii pro vstup na světový trh,“ popisuje Petr Jahn, zakladatel společnosti SprayVision, jejíž služby dnes využívají značky jako Tesla, Lamborghini nebo Ikea. Podobnou zkušenost popisuje také zakladatel Apify Jan Čurn: „Díky účasti v soutěži jsme se seznámili s investory, což nakonec vedlo až k získání seed investice od Reflex Capital, která nám umožnila rozjet podnikání.“
Bez ohledu na výsledek mají všichni přihlášení šanci oslovit investory a získat od nich až 30 milionů korun, pro vítěze soutěže je připravena finanční odměna 400 tisíc korun a mezi další výhry věcné ceny v hodnotě 6,5 milionu korun nebo cesta do R&D centra Huawei v Shenzhenu pro tři týmy.
Celkem již účastníci Vodafone Nápad roku získali investice ve výši bezmála 400 milionů korun, neméně významné jsou však i nefinanční benefity. „Když začínáte podnikat, je těžké získat důvěru potenciálních partnerů a investorů. Po Nápadu roku se to změnilo. Právě validace našeho nápadu a značky byla klíčová,“ vysvětluje Pavel Kacerle, zakladatel start-upu Live Penalty. A zakladatel společnosti Resistant.AI Martin Rehák dodává: „Nápad roku je výborně připravená a inspirativní soutěž, která výrazně přispívá k budování komunity kvalitních start-upů u nás. Oceňujeme i kvalitní mentoring a možnost budování vztahů s partnery a investory.“
„Technologický pokrok ovlivňuje podnikání a život nás všech. Mám proto radost, že Vodafone podporuje začínající firmy, které přináší inovativní produkty a služby a proměňují své nápady ve skutečnost.”, říká Viktoria Korabelniková, ředitelka pro internet věcí ve Vodafone Česká republika.
KOMENTÁŘE