E-shop s kontaktními čočkami a brýlemi Lentiamo loni utržil 790 milionů korun.
E-shop s kontaktními čočkami a brýlemi Lentiamo loni utržil 790 milionů korun. E-shop, který se dříve jmenoval VašeČočky.cz, tak hlásí 6% růst, a to navzdory tomu, že trh s čočkami kvůli nárůstu homeoffice a omezení sociálních aktivit kvůli pandemii stagnoval.
K tomu přispělo především rozšíření sortimentu a služeb a také expanze do 17. evropské země – do Irska.
VašeČočky.cz se v roce 2020 změnily v Lentiamo a sjednotily tak svou značku na 14 ze 17 trhů, na kterých působí. To byl jeden z kroků k dosažení dlouhodobého cíle stát se evropským leaderem v péči o oči.
Kromě expanze geografické eshop v roce 2020 výrazně rozšířil svůj sortiment, aby nabídl vše, co pro péči o oči můžete potřebovat. Po slunečních brýlích a kamenné optice se službami optometristy přidal i sortiment brýlí dioptrických. Ty si na e-shopu můžete od loňského jara koupit online. „Službu vyhotovení dioptrických brýlí na míru jsme přidali během jarního lockdownu, o několik měsíců dříve, než jsme původně plánovali. Zákazníci doma vyměňovali čočky za brýle, a my jim je chtěli nabídnout u nás. A udělali jsme dobře. Sluneční, dioptrické a také počítačové brýle blokující modré světlo byly nakonec tahounem růstu, zatímco náš tradiční sortiment kontaktních čoček rostl jen o 2 %,” hodnotí CEO Lentiamo Jiří Urban.
Celkově tržby Lentiamo vzrostly v uplynulém roce o 6 % na více než 790 milionů korun a zákazníci v celé Evropě zde udělali přes půl milionu objednávek. „Obecně jsme spokojeni, protože jsme zvládli ustát neočekávané nástrahy spojené s pandemií. Výsledky mohly být i lepší, ale projevily se do nich nejasnosti ohledně Brexitu a dumpingová cenotvorba velkých optických řetězců v Německu. Loni zkrátka přicházela jedna výzva za druhou,” hodnotí Jiří Urban.
Navzdory omezením se dařilo i pražské optice, která měla celé léto v mezidobí lockdownů neobvykle vysokou návštěvnost. Proto se Lentiamo chystá na otevření další. „V dubnu budeme otevírat Brno a na podzim bychom chtěli Bratislavu. Kromě služeb optometristy a internetových cen totiž zákazníci v optikách oceňují, že si mohou rezervovat brýle online a vyzkoušet si je na místě. Tím padá další z bariér, která mohla některým zákazníkům bránit v nákupu brýlí přes internet a očekáváme, že i díky tomu bude segment nadále výrazně růst,” představuje plány na 2021 Jiří Urban.
Zdroj: Lentiamo
KOMENTÁŘE