Tržby Lentiamo navzdory poklesu e-commerce loni vyrostly o 9 procent. Prodeje čoček se po pandemii vrátily k růstu.
Česká společnost Lentiamo, která se specializuje na segment péče o oči, v roce 2022 podle předběžných výsledků meziročně vyrostla o 9 procent a za prodej zboží utržila 796 milionů korun.
Stabilnímu růstu pomohla diverzifikace trhů a také to, že se lidé po pandemii opět vrací k nošení kontaktních čoček. Letos firma cílí na 15% růst tržeb.
Předběžné výsledky pro rok 2022 ukazují tržby 796 milionů, což pro společnost znamená 9% růst v roce, kdy česká e-commerce jako celek klesla podle údajů APEK a Heureky o 12 %. CEO společnosti Jiří Urban přiznává, že růstu významně pomohla diverzifikace trhů mimo Českou republiku. „Největší růst jsme měli v Itálii a Švýcarsku a pak samozřejmě v nově otevřených zemích. V Česku jsme se drželi zhruba na předloňských hodnotách,” vysvětluje. Dalším faktorem, který podpořil růst, je to, že se lidé po pandemii opět vrátili k nošení kontaktních čoček.
V roce 2022 zákazníci na všech 17 evropských trzích, kde prodejce brýlí a kontaktních čoček působí, udělali 586 tisíc objednávek na e-shopech a jednotky tisíc v optikách. Právě optiky ve velkých městech umožňují využívat ROPO efektu (Research online, Purchase offline).
„Vidíme, že přibývá zákazníků, kteří si vybírají a zkouší brýle online (e-shop Lentiamo má funkci virtuálního zrcadla) a pak si přijdou na pobočku brýle vyzkoušet. Často si ani vybrané brýle nekoupí, ale díky velké nabídce v našich optikách si vyberou jiné,” popisuje CEO Lentiamo. Po Praze a Brně loni společnost otevřela také kamennou prodejnu v Bratislavě. Segment slunečních a dioptrických brýlí je pro Lentiamo také růstový.
V letošním roce se společnost nechystá otevírat nové trhy ani optiky, ale chce se soustředit na to, jak zvýšit výkon těch stávajících. „Budujeme nový sklad, do kterého se budeme na podzim stěhovat. Plocha by se měla zdvojnásobit a několikanásobně se zefektivní procesy práce,” plánuje Jiří Urban.
Zdroj: TZ Lentiamo
KOMENTÁŘE