Více než 90 % mladých Evropanů má obavy o své digitální soukromí

DomůTELCO

Více než 90 % mladých Evropanů má obavy o své digitální soukromí

Digitální dvojníci postrachem Generace Z – potvrzuje nový průzkum Deutsche Telekom zahrnující i Česko.

ESET: Aktuálně je největší hrozbou spyware zaměřený na krádeže hesel z prohlížečů
IDC: Globální trh tiskových zařízení se ve druhém kvartálu propadl o desetinu
Kaspersky: Nemocnice jsou v pandemii svolnější platit výpalné
Izraelský Similarweb v Praze otevírá inženýrské vývojové centrum

Deutsche Telekom, matka českého T-Mobile, navazuje na svou již pětiletou tradici podpory mladých a v novém výzkumu odhaluje potřebu dalšího vzdělávání v oblasti digitální ochrany u generace Z.

Více než 90 % z dotazovaných mladých Evropanů má obavy o své digitální soukromí a téměř tři čtvrtiny požadují více informací v této oblasti. Výsledky průzkumu stály u zrodu nové evropské kampaně OwnYourWorld, která upozorňuje na problematiku tzv. digitálních dvojníků.

Ta zahrnuje stejnojmennou online platformu obsahující šestidílnou sérii digitálních lekcí na téma ochrany online identity. Kampaň odstartovala včera ve Vídni pod hlavičkou Telekom Electronic Beats, kde se uskutečnil i speciální launch event.

Výzkum ukazuje, že až 70 % mladých lidí si uvědomuje, že jejich online aktivity vytvářejí digitální profil, který nemají vždy plně pod kontrolou. Přestože řada z nich používá VPN či anonymní režim, téměř polovina dotázaných stále neví, jak efektivně chránit svou digitální identitu.

Jistotu v této oblasti má jen necelých 7 % dotazovaných. Zároveň téměř tři čtvrtiny respondentů volají po dalším vzdělávání v oblasti digitální ochrany. Průzkum publikovaný 20. června probíhal v sedmi evropských zemích včetně Česka a zahrnoval 1 795 respondentů ve věku 16-26 let.

Digitální dvojníci významně ovlivňují každodenní život mladých lidí – zasahují do jejich vztahů, sebevědomí i bezpečnosti. Kampaň #OwnYourWorld upozorňuje, že se mnohdy digitální dvojníci stávají součástí života generace Z, aniž by si to sami uvědomovali. Mohou zapříčinit zahlcení informacemi, zneužít jejich nově objevený zájem nebo ukrást jejich originální nápady v online prostoru – to vše může vést k pocitu, že digitální dvojník ovlivňuje způsob, jakým jsou mladí lidé vnímáni svým okolím i sami sebou.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE