WhatsApp slibuje transparentnost a dodržování pravidel EU

DomůByznys

WhatsApp slibuje transparentnost a dodržování pravidel EU

Provozovatel chatovací aplikace WhatsApp slíbil, že po stížnostech na změnu pravidel ochrany soukromí bude transparentnější a že bude plně dodržovat pravidla Evropské unie.

Soulmates vloží 2,6 milionu eur do estonského energo startupu Fusebox
KKCG investuje skrz svůj fond do izraelského startupu Cognni
Veronika Brázdilová VP pro firmy Vodafone. Péči a prodej vede Hoerová
Rozdíly v terminologii, neznalost a nepochopení mezi českými IT specialisty

Provozovatel chatovací aplikace WhatsApp slíbil, že po stížnostech na změnu pravidel ochrany soukromí bude transparentnější a že bude plně dodržovat pravidla Evropské unie.

Ve svém sdělení to uvedla Evropská komise (EK), která jako exekutivní orgán EU plní i roli antimonopolního úřadu. WhatsApp je součástí americké technologické společnosti Meta Platforms, dříve Facebook.

WhatsApp uživatelům usnadní odmítání aktualizací, když s nimi nebudou nesouhlasit. Srozumitelně také vysvětlí, kdy takové odmítnutí povede k tomu, že uživatel nebude moct službu WhatsApp už nadále používat.

Provozovatel WhatsAppu také uvedl, že osobní údaje uživatelů nesdílí pro reklamní účely s třetími stranami ani s jinými společnostmi ze skupiny Meta, tedy ani s Facebookem. Dialog mezi WhatsAppem a komisí koordinovala švédská spotřebitelská agentura a irská komise pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů. Zprostředkovala jej komise.

„Vítám závazek WhatsAppu, že změní své postupy tak, aby byly v souladu s pravidly EU, a že bude aktivně informovat uživatele o jakýchkoli změnách jejich smlouvy a respektovat jejich výběr, místo toho, aby se jich na to při každém otevření aplikace znovu ptal. Spotřebitelé mají právo porozumět tomu, s čím souhlasí a co tato volba konkrétně obnáší, aby se mohli rozhodnout, zda chtějí platformu nadále používat,“ uvedl eurokomisař pro spravedlnost Didier Reynders.

Na údajně nekalé praktiky v souvislosti s aktualizacemi podmínek služby a zásad ochrany osobních údajů WhatsAppu upozornila v lednu loňského roku Evropská spotřebitelská organizace (BEUC) a osm jejích členských asociací. EK a evropské úřady pro ochranu spotřebitelů, tedy síť pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitelů CPC, zaslaly provozovateli aplikace WhatsApp ve věci dopis. Loni v červnu své požadavky zopakovaly v dalším dopise.

CPC bude aktivně sledovat, jak WhatsApp tyto závazky zavádí při budoucích aktualizacích svých zásad. Bude-li to nutné, bude vynucovat jejich dodržování i vymáháním případných pokut.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0