COVID v byznysu: Kanceláře Avastu jsou od března prázdné, tržby přesto rostou

DomůByznys

COVID v byznysu: Kanceláře Avastu jsou od března prázdné, tržby přesto rostou

Pandemie COVID-19 urychlila celkovou digitalizaci firem. Největší úkolem, kterému firmy kvůli koronaviru čelí, je podle společnosti AVAST zajištění efektivní a zabezpečené online komunikace mezi zaměstnanci. Právě v Avastu probíhá veškerá spolupráce uvnitř firmy na dálku.

Filip Korbel novým obchodním ředitelem IceWarp
Laboratoře CZ.NIC připravují novou verzi aplikace mobilní Datovka
Domácí uživatelé se vracejí k notebookům, 50 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} zálohuje v cloudu
Nemocnice v Havířově jako první v ČR testuje čtení RTG snímků pomocí AI

Pandemie COVID-19 urychlila celkovou digitalizaci firem. Největší úkolem, kterému firmy kvůli koronaviru čelí, je podle společnosti Avast zajištění efektivní a zabezpečené online komunikace mezi zaměstnanci. Právě v Avastu probíhá veškerá spolupráce uvnitř firmy na dálku.

Přední softwarová společnost Avast disponuje pobočkami v různých zemích i časových zónách a její zaměstnanci proto byli zvyklí pracovat ve virtuálních týmech i na dálku. Před krizí to ale neplatilo pro všechna oddělení.

„Pandemie posun do virtuálního prostředí rozhodně urychlila. Vzhledem k tomu, že domácí sítě jsou často méně zabezpečené než sítě firemní, kladli jsme velký důraz na to, aby software, který používáme, splňoval veškeré bezpečnostní nároky a naši zaměstnanci věděli, jak svá firemní i osobní data při práci na dálku chránit,“ vysvětlila pro IToday.cz vedoucí interní komunikace Avastu Michaela Palatá, podle které pomáhají i pravidelné online workshopy zaměřené na duševní i fyzickou pohodu zaměstnanců. Tématem jsou například leadership nebo fyzioterapie.

Co-working přinesl nárůst počtu nemocných, Avast od něj ustoupil

Kanceláře Avastu jsou od března zcela uzavřené a všichni zaměstnanci pracují z domova.

„V průběhu roku jsme zkusili některé kanceláře opět otevřít nebo je částečně nahradit pronájmem coworkingových prostor. Po nárůstu případů nakažených koronavirem jsme se však rozhodli od těchto řešení upustit.  Z průzkumu mezi zaměstnanci vyplývá, že lidé pociťují jen mírný nebo žádný pokles produktivity a vítají flexibilitu, kterou jim home office nabízí. Nejvíce postrádají osobní kontakt s kolegy,“ dodala Palatá.

Trh s kyberbezpečností je stále rostoucí

Změny v produktivitě lidí firma nepocítila ani z hlediska finančních výsledků. Tržby se pohybují na stejné úrovni, jako před vypuknutím pandemie. Naopak firma zaznamenala větší výkyv směrem vzhůru v období během tzv. první vlny.

Podle vedení firmy růst v období od března do května letošního roku pravděpodobně způsobil přesun většiny firem na práci z domova a s tím související vyšší zájem o antiviry a bezpečnostní produkty.

Domácí sítě jsou méně zabezpečené než firemní

Podle odborníků ze společnosti Avast je důležité, aby zaměstnanci věděli, jak svá firemní i osobní data při práci na dálku chránit. Domácí sítě jsou podle nich často méně bezpečné, než sítě firemní.

Výhodu tak měly společnosti, které se ochranou soukromí a kyberbezpečností zabývaly již před pandemií.

„Kompletní přesun do online prostředí samozřejmě přináší větší rizika, proto dbáme mimo jiné na informování našich zaměstnanců o všech bezpečnostních zásadách. Mění se i naše IT oddělení, které teď pomáhá v tom, aby měli doma vše potřebné k efektivnímu a bezpečnému výkonu své práce. Naší hlavní službou pro videokonference je Zoom, občas používáme také Microsoft Teams nebo Google Meet. Od Googlu máme i kancelářský balíček pro práci se sdílenými dokumenty a také Jamboard. Pro komunikaci mezi zaměstnanci využíváme platformu Slack a pro týmovou spolupráci MIRO,“ uvedla příklady využívaných služeb Michaela Palatá.

Počty phishingu a ransomeware útoků během pandemie narůstají

Největším rizikem jsou podle odborníků z Avastu různé phishingové a ransomwarové útoky, jejichž počet během pandemie výrazně narostl.

Více lidí pracuje na dálku a posílá e-maily svým kolegům i zákazníkům, čehož útočníci využívají ve svůj prospěch.

„V tom obrovském množství online komunikace se totiž podvodný e-mail dá snadno zamaskovat a uživatele oklamat k rozkliknutí odkazu na phishingovou stránku nebo ke stažení škodlivého souboru. I přesto jsme letos žádný útok na Avast či jeho produkty nezaznamenali. Přesto kyberbezpečnost a ochrana soukromí je největší výzvou v postpandemické době,“ komentovala Michaela Palatá.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0