COVID v byznysu: Kanceláře Avastu jsou od března prázdné, tržby přesto rostou

DomůByznys

COVID v byznysu: Kanceláře Avastu jsou od března prázdné, tržby přesto rostou

Pandemie COVID-19 urychlila celkovou digitalizaci firem. Největší úkolem, kterému firmy kvůli koronaviru čelí, je podle společnosti AVAST zajištění efektivní a zabezpečené online komunikace mezi zaměstnanci. Právě v Avastu probíhá veškerá spolupráce uvnitř firmy na dálku.

MMR aktualizovalo informační systém pro stavební řízení
NÚKIB varuje před trvající kampaní podvodných vishingových telefonátů
Google firmám zruší weby na business.site
Optimalizované vyhledávání přináší e-shopům i 40 procent konverzí

Pandemie COVID-19 urychlila celkovou digitalizaci firem. Největší úkolem, kterému firmy kvůli koronaviru čelí, je podle společnosti Avast zajištění efektivní a zabezpečené online komunikace mezi zaměstnanci. Právě v Avastu probíhá veškerá spolupráce uvnitř firmy na dálku.

Přední softwarová společnost Avast disponuje pobočkami v různých zemích i časových zónách a její zaměstnanci proto byli zvyklí pracovat ve virtuálních týmech i na dálku. Před krizí to ale neplatilo pro všechna oddělení.

„Pandemie posun do virtuálního prostředí rozhodně urychlila. Vzhledem k tomu, že domácí sítě jsou často méně zabezpečené než sítě firemní, kladli jsme velký důraz na to, aby software, který používáme, splňoval veškeré bezpečnostní nároky a naši zaměstnanci věděli, jak svá firemní i osobní data při práci na dálku chránit,“ vysvětlila pro IToday.cz vedoucí interní komunikace Avastu Michaela Palatá, podle které pomáhají i pravidelné online workshopy zaměřené na duševní i fyzickou pohodu zaměstnanců. Tématem jsou například leadership nebo fyzioterapie.

Co-working přinesl nárůst počtu nemocných, Avast od něj ustoupil

Kanceláře Avastu jsou od března zcela uzavřené a všichni zaměstnanci pracují z domova.

„V průběhu roku jsme zkusili některé kanceláře opět otevřít nebo je částečně nahradit pronájmem coworkingových prostor. Po nárůstu případů nakažených koronavirem jsme se však rozhodli od těchto řešení upustit.  Z průzkumu mezi zaměstnanci vyplývá, že lidé pociťují jen mírný nebo žádný pokles produktivity a vítají flexibilitu, kterou jim home office nabízí. Nejvíce postrádají osobní kontakt s kolegy,“ dodala Palatá.

Trh s kyberbezpečností je stále rostoucí

Změny v produktivitě lidí firma nepocítila ani z hlediska finančních výsledků. Tržby se pohybují na stejné úrovni, jako před vypuknutím pandemie. Naopak firma zaznamenala větší výkyv směrem vzhůru v období během tzv. první vlny.

Podle vedení firmy růst v období od března do května letošního roku pravděpodobně způsobil přesun většiny firem na práci z domova a s tím související vyšší zájem o antiviry a bezpečnostní produkty.

Domácí sítě jsou méně zabezpečené než firemní

Podle odborníků ze společnosti Avast je důležité, aby zaměstnanci věděli, jak svá firemní i osobní data při práci na dálku chránit. Domácí sítě jsou podle nich často méně bezpečné, než sítě firemní.

Výhodu tak měly společnosti, které se ochranou soukromí a kyberbezpečností zabývaly již před pandemií.

„Kompletní přesun do online prostředí samozřejmě přináší větší rizika, proto dbáme mimo jiné na informování našich zaměstnanců o všech bezpečnostních zásadách. Mění se i naše IT oddělení, které teď pomáhá v tom, aby měli doma vše potřebné k efektivnímu a bezpečnému výkonu své práce. Naší hlavní službou pro videokonference je Zoom, občas používáme také Microsoft Teams nebo Google Meet. Od Googlu máme i kancelářský balíček pro práci se sdílenými dokumenty a také Jamboard. Pro komunikaci mezi zaměstnanci využíváme platformu Slack a pro týmovou spolupráci MIRO,“ uvedla příklady využívaných služeb Michaela Palatá.

Počty phishingu a ransomeware útoků během pandemie narůstají

Největším rizikem jsou podle odborníků z Avastu různé phishingové a ransomwarové útoky, jejichž počet během pandemie výrazně narostl.

Více lidí pracuje na dálku a posílá e-maily svým kolegům i zákazníkům, čehož útočníci využívají ve svůj prospěch.

„V tom obrovském množství online komunikace se totiž podvodný e-mail dá snadno zamaskovat a uživatele oklamat k rozkliknutí odkazu na phishingovou stránku nebo ke stažení škodlivého souboru. I přesto jsme letos žádný útok na Avast či jeho produkty nezaznamenali. Přesto kyberbezpečnost a ochrana soukromí je největší výzvou v postpandemické době,“ komentovala Michaela Palatá.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0