Salesforce kupuje firemní komunikátor Slack za 590 miliard korun

DomůByznys

Salesforce kupuje firemní komunikátor Slack za 590 miliard korun

Avizovaná akvizice, kdy Salesforce kupuje nástroj Slack, se stala skutečností. Nástroj pro firemní komunikaci získá za 590 miliard korun.

Luigi’s Box kupuje konkurenta v optimalizaci vyhledávání Persoo
Kyber security firma Sophos kupuje společnost Capsule8
ÚOHS: V případě Mafry ještě běží lhůta na podání rozkladu
CMA: Převzetí Activision Blizzard Microsoftem může narušit hospodářskou soutěž

Avizovaná akvizice, kdy Salesforce kupuje nástroj Slack, se stala skutečností. Nástroj pro firemní komunikaci získá za 590 miliard korun.

Softwarový gigant Salesforce oznámil akvizici týmového komunikačního nástroje Slack za v přepočtu více než půl bilionu (590 miliard) korun. Jde o jednu z největších akvizic svého druhu. Podle odborníků se tím Salesforce snaží posílit svou pozici v cloudu vůči Microsoftu.

Americká společnost Salesforce, která se specializuje na cloudové služby pro firemní zákazníky, oznámila akvizici softwarové firmy Slack Technologies za celkovou sumu přibližně 27,7 miliard dolarů (cca 590 miliard korun). Část peněz dostanou akcionáři Slacku v hotovosti a část prostřednictvím akcií firmy Salesforce.

„Stewart (Butterfield) a jeho tým vybudovali jednu z nejoblíbenějších platforem v softwarové historii, která vyniká úžasným ekosystémem,“ řekl u příležitosti akvizice Mark Benioff, šéf Salesforce. „Společně budou Salesforce a Slack určovat budoucnost korporátních softwarových nástrojů a změní způsob, jakým lidé mohou pracovat v digitálním prostoru, odkudkoli na světě.“

Komunikační nástroj Slack, sloužící především pro organizaci menších i větších týmů, začal původně vznikat jako interní nástroj herního vývojářského týmu. Jejich hra (Glitch) se sice v roce 2012 neujala, ale o rok později vývojáři „pivotovali“ a spustili svůj interní nástroj veřejně.

V roce 2020 zaznamenal Slack významný růst i díky celosvětové pandemii covidu-19 a souvisejícím protiepidemickým opatřením. Řada týmů, které do té doby nepotřebovaly nástroj pro intenzivní komunikaci v reálném čase, přešla částečně nebo úplně na platformu Slack.

V angličtině lze „slack“ přeložit jako „nedbalost“, „uvolnění“ nebo „odpočinek“, ovšem autoři dodatečně vymysleli zkratku: Searchable Log of All Conversation and Knowledge (Prohledávatelný seznam všech konverzací a vědomostí). Právě zpětná prohledávatelnost dělá ze Slacku nástroj, který jej odlišuje od jiných týmových konverzačních platforem.

Proč právě Salesforce + Slack

Firma Salesforce, založená v roce 1999 bývalým manažerem společnosti Oracle, Marcem Benioffem, nepatří mezi běžnými uživateli mezi nejznámnější softwarové firmy. Salesforce zaměstnává 50 tisic lidí a má obrat 17 miliard dolarů ročně. Pro srovnání: Microsoft zaměstnává 156 tisíc lidí a má obrat 143 miliard dolarů).

Nicméně v korporátní sféře je Salesforce už delší dobu nepřehlédnutelná svým důrazem na cloudové služby v oblasti péče o zákazníky, správy klientů, zakázek apod. Cílem má být platforma, na které mohou korporace „postavit“ své fungování „za oponou“. I to je důvod, proč není Salesforce obecně známým jménem, běžní zákazníci s její značkou do styku nepřicházejí.

Zdroj: Technet.iDnes.cz

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0