Trh s módou na internetu loni v Česku zaznamenal celkový obrat 31,31 miliardy korun. Odhadovaný růst módní e-commerce pro nový rok 2021 činí 14,11 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}. Na rok 2021 je očekáván další růst obratu módní e-commerce na 35,69 mld. Kč.
Trh s módou na internetu loni v Česku zaznamenal celkový obrat 31,31 miliardy korun. Odhadovaný růst módní e-commerce pro nový rok 2021 činí 14,11 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}. Na rok 2021 je očekáván další růst obratu módní e-commerce na 35,69 mld. Kč.
Vyplývá to z průzkumu Fashion (Re)search společnosti Glami podnikající na trhu prodeje online módy. Obdobné tempo růstu se dle odhadů má udržet i letos a móda na internetu by se tak měla dostat na bezmála 36 miliard korun.
Reportovaný vývoj je to v kontrastu s vývojem módního trhu jako celku, který se loni včetně kamenných prodejen propadl o 9,83 procenta. “Offline móda” každopádně nadále tvoří dominantní část trhu. V roce 2020 přesáhla 113 miliard. Podíl e-commerce na trhu s módou je tak 23 procent. Předpokládaný obrat módní e-commerce v roce 2023 je 40 miliard.
Největším módním e-shopem z pohledu návštěvnosti loni bylo About You (6,28 milionu uživatelů) následované značkami Zalando (4,5 milionu), Bonprix (3,53), Sportisimo (2,72), Decathlon (2,21), E obuv (1,90), Tchibo (1,65), Astratex (990,3 tisíce), Zoot (885,9 tisíce) a Answear (712,2 tisíce).
Zdroj: Glami
KOMENTÁŘE