Lukáš Konečný: Na českém start-up trhu je přebytek peněz, které je potřeba rozinvestovat

Lukáš Konečný: Na českém start-up trhu je přebytek peněz, které je potřeba rozinvestovat

Aktuální vývoj start-upového trhu v Česku a na středoevropském trhu podle Lukáše Konečného, Principal Y Soft Ventures.

Podvodné instalátory na stažení her nebo jiného software jsou malware hrozbou
Google dostal pokutu kvůli uzavřenosti Android Auto
Heureka Group kupuje analytickou společnost Dataweps
Twisto v odložených platbách dosáhlo obratu 150 milionů korun

Aktuální vývoj start-upového trhu v Česku a na středoevropském trhu podle Lukáše Konečného, Principal Y Soft Ventures.

Na trhu se v posledních letech objevila řada nových hráčů a velký objem peněz. Dá se asi říct, že jsme v situaci, kdy na trhu je přebytek peněz, které je potřeba rozinvestovat. Zejména v okamžiku, kdy řada investorů cílí primárně, nebo jen pouze, na český trh, kde je počet zajímavých startupů limitovaný, se dynamika na trhu poměrně výrazně mění a asi ještě měnit bude. Zatím se zdá, že spíš v prospěch startupů.

Úroveň tuzemské start-up scény

Pořád platí to, že projektů je celá řada, ale těch skutečně kvalitních je jen malá část z nich. Pomalu, ale jistě, se ale začínají objevovat startupy, za kterými stojí zakladatelé, kteří už za sebou mají nějaký podnikatelský úspěch, případně mají delší zkušenosti z korporátů, ve kterých si vybudovali lidský a sociální kapitál a zvládli vytvořit finanční rezervy do rozjezdu podnikání. Takové projekty jsou pro investory obzvlášť zajímavé – a taky zvládnou přitáhnout větší investice, ale nic se nemění na tom, že jich je menšina. Na druhou stranu je stále pravda, že spousta projektů je na papíře smysluplných, ale stojí za nimi tým, u kterého je nejistá kompetence připravit a realizovat smysluplnou strategii – na což investoři v poslední době kladou čím dál tím větší důraz.

Trend vývoje na startupové scéně

Vzhledem k našemu zaměření na B2B a hardware na některé části scény vidíme lépe než na jiné, ale zdá se, že se objevuje více projektů orientovaných právě na B2B, a trochu se rozšiřuje i technologický záběr těchto projektů, naopak vídáme méně B2C projektů, a zejména takových, za kterými není mission-driven founder, ale člověk, co podnikání vnímá spíš jako cool životní styl. Což je rozhodně pozitivní trend.

Původní text komentáře byl publikován na portálu Forbes.cz.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0