Na YouTube kolují podvodné reklamy dětí s rakovinou

DomůKyberbezpečnost

Na YouTube kolují podvodné reklamy dětí s rakovinou

Analytici Avastu identifikovali nový podvod, který se šíří na platformě YouTube nejen v Česku. Jde o reklamní videa s dětmi údajně nemocnými rakovinou, které diváky vyzývají k zaslání finančního příspěvku.

Podezření na únik dat 3,8 milionů uživatelů Facebooku a Clubhousu
Třetina Čechů nezná VPN, přes 38 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} veřejných Wi-Fi je přitom nebezpečných
V Česku se e-mailem šíří nástroj na krádež kryptoměn BluStealer
Nástroj LoveGPT zneužívá umělou inteligenci k podvodům na Tinderu a dalších seznamkách

Analytici Avastu identifikovali nový podvod, který se šíří na platformě YouTube nejen v Česku. Jde o reklamní videa s dětmi údajně nemocnými rakovinou, které diváky vyzývají k zaslání finančního příspěvku.

V jedné ze srdceryvných reklam sedí Alexandra, malá dívka s krátkými vlasy, v nemocniční košili a při pohledu do kamery pláče. Divákům vypráví, že má rakovinu a její rodina si nemůže dovolit léčbu. Video odkazuje na dárcovskou stránku, podle které jí lidé už přispěli částkou přesahující 650 tisíc dolarů.

Analytici Avastu objevili kanál s celou nabídkou videí Alexandry v různých jazycích, od angličtiny přes arabštinu, francouzštinu, portugalštinu, španělštinu až po hebrejštinu. Jedno z anglických videí má v současnosti více než 1,1 milionu zhlédnutí. Ostatní videa zhlédly desítky až stovky tisíc lidí. Celý kanál má přes 3200 odběratelů.

Reklamy se šíří v Česku a dalších zemích, jako je např. Ukrajina, Nigérie, Izrael, Spojené státy, Velká Británie, Francie, Španělsko a Německo. Avast tyto adresy URL svým uživatelům již blokuje a doporučuje, aby lidé podvodníkům peníze neposílali.

Při dalším hledání narazili analytici Avastu také na další kanály nemocných dívek s podobnými videy, které se jmenují Ariela, Ksenia a Barbara. Dohromady jejich kanály navštívilo více než 10 milionů lidí.

 

„Tento podvod, jako mnoho dalších, zneužívá potřeby a ochoty lidí pomáhat druhým. Nejenže podrývá důvěru lidí v dárcovství a charitu, ale také odvádí peníze, které jsou potřebné u skutečných problémů a organizací. Je navíc možné, že podvodníci k těmto reklamám zneužívají skutečné děti, ať už zdravé nebo nemocné, kterým ukradli už nahraná videa, nebo které nutí ve videích hrát,“ vysvětluje analytik hrozeb v Avastu Pavel Novák.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0