Analýza Salesforce ukázala, že nákupy na internetu v prvním čtvrtletí 2021 meziročně vzrostly o 58 procent. Nejvíce, a to o 29 % rostly nákupy přes mobilní zařízení.
Analýza Salesforce ukázala, že nákupy na internetu v prvním čtvrtletí 2021 meziročně vzrostly o 58 %. Nejvíce, a to o 29 % rostly nákupy přes mobilní zařízení.
Analytická zpráva Salesforce říká, že každoročně se v každém čtvrtletí zvyšovala maloobchodní aktivita na internetu. První výraznější nárůst užívání digitálních technologií v sektoru retailu byl v nákupním indexu Salesforce zaznamenán v prvním čtvrtletí roku 2020, což zapříčinila probíhající pandemie.
Spotřebitelé od loňského března podle společnosti přesunuli své nákupy do online prostředí, a to včetně nákupů základního zboží, jakými jsou potraviny či drogerie. Je tak zřejmé, že díky pandemii zavítalo na e-shopy velké množství nových nakupujících, kteří u online nákupů velmi pravděpodobně setrvají i do budoucna.
Salesforce uvádí, že digitální příjmy v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 58 %, což zapříčinila kombinace celkového růstu online nákupů (27 %) a zvýšení objemu peněz, které nakupující při návštěvě e-shopu utratili (31 %).
„Sektor maloobchodu byl v loňském roce vystaven masivnímu přílivu nových spotřebitelů a musel se rychle adaptovat na nové služby, jako je doručení zboží až do domu, aby zajistil bezpečí svých zákazníků,” uvedl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel Salesforce Retail.
Růst e-commerce v prvním čtvrtletí loňského roku podle něj signalizuje, že pokud se budou chtít maloobchody úspěšně udržet na trhu, budou muset i nadále zvyšovat své investice do digitálních technologií.
KOMENTÁŘE