PPF chce zdvojnásobit podíl v ProSieben. Míří na 30 %

DomůByznys

PPF chce zdvojnásobit podíl v ProSieben. Míří na 30 %

Finanční skupina PPF chce zdvojnásobit podíl v mediální firmě ProSieben. Nabídla za akcii o pětinu víc než MFE.

EK díky ústupkům schválila převzetí firmy Activision Blizzard Microsoftem
Pale Fire Capital koupila 24 procent firmy výrobce tepelných čerpadel Acond
Heureka Group kupuje analytickou společnost Dataweps
Microsoft plánuje koupit komunikační platformu Discord za 10 miliard USD

Finanční skupina PPF chce zdvojnásobit podíl v mediální firmě ProSieben. Nabídla za akcii o pětinu víc než MFE.

Investiční skupina PPF nabídla odkup akcií německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 s cílem zdvojnásobit svůj podíl na 29,99 procenta. Reaguje tak na nabídku italské MFE-MediaForEurope rodiny Berlusconiů, která chce ProSiebenSat ovládnout. PPF nabídla za akcii sedm eur, což je o 21 procent více, než je předpokládaná nabídková cena MFE. Uvedla to v tiskové zprávě.

PPF IM LTD, dceřiná společnost investičního holdingu PPF Group N.V., se rozhodla učinit veřejnou nabídku na odkup akcií, a to formou částečné nabídky určené akcionářům společnosti ProSiebenSat.1 Media SE („ProSiebenSat.1“), jedné z největších mediálních skupin v německy mluvících zemích. Nabídka se týká odkupu dosud neurčeného počtu akcií ProSiebenSat.1 tak, aby v jejím důsledku dosáhl podíl PPF v této společnosti až 29,99 %.

PPF je strategickým investorem společnosti ProSiebenSat.1 již více než dva roky a je nyní druhým největším akcionářem s podílem téměř 15 %, který drží prostřednictvím přímých akcií a finančních instrumentů. Cílem nabídky je zvýšit tento strategický podíl a nahrazení finančních instrumentů za nabídnuté akcie. PPF tak hodlá posílit svůj závazek vůči ProSiebenSat.1.

PPF nabídne akcionářům společnosti ProSiebenSat.1 peněžité protiplnění ve výši 7 eur za akcii, což představuje atraktivní prémii ve výši 17 % vůči závěrečné ceně na burze XETRA ze dne 9. 5. 2025, 21% prémii vůči předpokládané nabídkové ceně MFE s platností od 9. 5. 2025 a 22% prémii vůči tříměsíčnímu váženému průměru ceny akcií předcházejícímu nabídce společnosti MFE oznámené 26. 3. 2025. Nabídková cena dále představuje prémii ve výši 8 % vůči průměrným odhadovým cílovým cenám akcií společnosti ProSiebenSat.1 burzovními analytiky v ročním výhledu. Atraktivitu této alternativy zvyšuje také to, že nabídka PPF je v hotovosti, zatímco MFE nabízí akcionářům za jejich akcie část protiplnění v hotovosti a část v nově vydaných akciích MFE.

Realizace nabídky umožní PPF zvýšit její podíl v ProSiebenSat.1 na podobnou úroveň jakou má MFE. V návaznosti na případné uzavření nabídky hodlá PPF usilovat o proporcionální zastoupení v dozorčí radě společnosti tak, aby se tento řídicí orgán ještě více zaměřil na podporu managementu ProSiebenSat.1 v naplňování strategie společnosti a v posilování její výkonnosti. Zároveň nabídka poskytuje akcionářům okamžitou a jistou možnost zpeněžit jejich investici, aniž by nesli riziko vyplývající z dlouhodobého horizontu transformačního procesu, který v současné době v ProSiebenSat.1 probíhá.

Jiří Šmejc, generální ředitel skupiny PPF, řekl: „Předložili jsme atraktivní nabídku odkupu v hotovosti a hodláme se v budoucnu mnohem aktivněji podílet na činnosti dozorčí rady ProSiebenSat1. Doufáme, že tato nabídka osloví akcionáře i všechny zainteresované strany a připraví tak cestu k uvolnění potenciálu společnosti.“

Didier Stoessel, investiční ředitel skupiny PPF, dodal: „Jsme dlouhodobým investorem a spolehlivým partnerem firem, do kterých investujeme. I přes výzvy, kterým ProSiebenSat.1 čelí, a přes turbulentní tržní prostředí věřím, že vedení společnosti má správnou strategii, kterou plně podporujeme. Rovněž věřím, že mezi všemi zúčastněnými stranami panuje všeobecná shoda, pokud jde o prodej neprofilových aktiv ProSieben za přiměřenou cenu a také ohledně nezbytné digitální transformace hlavního, mediálního byznysu společnosti. Díky vyššímu akcionářskému podílu a odpovídajícímu zastoupení v dozorčí radě budeme moci aktivněji podporovat vedení společnosti ProSiebenSat.1 svými zkušenostmi, konkrétně v oblasti digitální revitalizace byznysových modelů lineárních televizí.“

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE