Salesforce: online prodeje v předvánoční sezóně dosáhnou 1 bilion USD

DomůByznys

Salesforce: online prodeje v předvánoční sezóně dosáhnou 1 bilion USD

Podle analýzy Salesforce budou ceny v předvánoční sezóně dále růst.

Výdej není prodej. Nejvyšší správní soud se zastal Alza.cz proti ČOI
Pilulka pokračuje v růstu, utržila přes 2,4 miliardy korun
Obchodování na sociálních sítích může z 42 miliard USD do roku 2025 růst na 1,2 bilionu dolarů
E-commerce v ČR: V roce 2020 dosáhla hodnota online prodeje 196 miliard Kč

Společnost Salesforce oznámila nová zjištění a odhady, týkající se letošní předvánoční nákupní sezóny. Salesforce očekává, že celosvětové tržby z online prodeje opět přesáhnou 1 bilion dolarů.

Ale spotřebitelé, maloobchodníci i dodavatelé se podle předpovědí budou potýkat s rostoucími náklady a snížením stavu zásob v důsledku tlaku na globální dodavatelský řetězec.

Očekává se, že bude i nadále přetrvávat dopad celosvětové pandemie na digitální nákupní zvyklosti. Ačkoli se nárůst online obchodování nedá srovnávat s loňským historickým skokovým růstem o 50 %, lze očekávat, že celkové tržby v nadcházející sváteční sezóně opět dosáhnou rekordních hodnot. Společnost Salesforce předpovídá:

  • V listopadu a prosinci bude celkový meziroční růst celosvětového digitálního obchodování činit 7 % (což je zpomalení z 50% meziročního růstu v roce 2020).
  • Očekává se, že celkový obrat z digitálního prodeje dosáhne celosvětově rekordní výše 1,2 bilionu dolarů.
  • Růst obratu z digitálního obchodování bude tažen 20% růstem spotřebitelských cen, a to i přes očekávaný celosvětově nižší počet (-2 %) objednávek ve sváteční sezóně.

Navzdory tomuto celosvětovému vzestupu je trh pro maloobchodníky, dodavatele i spotřebitele náročnějším. Problematickými body v tomto odvětví se staly výrobní kapacity, logistické náklady a nedostatek pracovních sil, což pravděpodobně způsobí zvýšení maloobchodních cen zboží. Kromě toho se pravděpodobně sníží dostupnost výrobků, což nahradí zpoždění v dopravě v pozici největšího problému sezóny.

Přesto je nepravděpodobné, že by růst cen a nákladů odradil spotřebitele od utrácení v předvánoční sváteční sezóně, po dvou letech první, kterou snad bude možné označit za běžnou.

Detailněji o 5 hlavních předpovědích pro vánoční sezónu 2021

  1. Online prodej dosáhne rekordního obratu – Salesforce předpovídá globální růst o 7 % na 1,2 bilionu dolarů
  1. Rozšířený dodavatelský řetězec ponese břemeno rostoucích nákladů – Vypadá to, že v letošním roce budou v popředí zájmu maloobchodníků, dodavatelů i spotřebitelů zvýšené náklady, a to z mnoha důvodů. Salesforce předpovídá, že maloobchod ve Spojených státech bude v letošní sváteční sezóně čelit celkovým dodatečným nákladům na prodané zboží ve výši 223 miliard dolarů. Mezi konkrétní důvody ve Spojených státech patří především nedostatečné výrobní kapacity (z důvodu nedostatku pracovní síly i surovin), náklady na logistiku (zvýšená poptávka, omezení kvůli Covid-19 a vyšší náklady na kontejnery) a obchod (nedostatek pracovníků a tlak na vyšší mzdy).

Vzhledem k problémům se zásobami a vyšším nákladům, které pohánějí inflaci a snižují marže, musí spotřebitelé očekávat vyšší maloobchodní ceny zboží. Salesforce předpokládá, že spotřebitelé během letošních svátků i po nich zaznamenají 20% nárůst cen. I vzhledem k tomuto zvýšení spotřebitelských cen bude globální využití platební metody BNPL (Buy Now Pay Later) – kup teď, zaplať později – v nadcházející sváteční sezóně pravděpodobně představovat 8 % online objednávek (v celosvětovém objemu 96 miliard dolarů), což je nárůst oproti 4 % objednávek během vánoční sezóny 2020.

  1. Nedostupnost produktů převládne nad zpožděním dopravy jako největší problém letošních svátků – Jedním z největších problémů loňského roku bylo zpoždění při realizaci dodávek až ke dveřím spotřebitelů. Obavy sice přetrvávají i letos, ale jsou mnohem méně rozšířené. Celkově Salesforce předpokládá 94% pokles počtu balíčků ohrožených zpožděním. Jde o 40 milionů balíčků po celém světě, což je o 700 milionů méně než loni. Tato předpověď vychází z faktu, že spotřebitelé nyní provádějí spíše menší počet větších objednávek. Meziročně také vzrostla kapacita dopravců na poslední míli a 40 % všech amerických maloobchodníků má nyní kamenné pobočky, které nabízejí možnost online nákupu s vyzvednutím na prodejně.

Úzká hrda v podobě kapacity přístavů a prudce rostoucí náklady na kontejnery, jsou dva z hlavních faktorů, které ovlivní letošní svátky, a měly by způsobit, že se spotřebitelé budou obávat o dostupnost výrobků. A předpokládá se, že spotřebitelé budou v letošní vánoční sezóně opět nakupovat dříve, aby se vyhnuli vyprodaným zásobám, přičemž nákupy ještě před velkými podzimními prodejními akcemi celosvětově vzrostou o 3 % na 129 miliard dolarů.

  1. Kamenný obchod se stává kriticky důležitou součástí digitální strategie – Kombinace pracovníků na prodejnách, vyřizujících online objednávky, nabízejících zboží z nekonečných regálů, obsluhujících digitální zákazníky a často vystupujících i v roli influencerů na sociálních sítích, spolu se zákazníky, kteří nakupují na mobilních zařízeních během pobytu v prodejně, naznačuje, že kamenné obchody budou o letošních svátcích sloužit jako kriticky důležitá součást digitálních strategií. V důsledku toho se předpokládá, že více než šest z deseti online objednávek po celém světě bude ovlivněno kamennými prodejnami – ať už tím, že pomohou s online objednávkou, nebo tím, že ji vyřídí prostřednictvím možnosti vyzvednutí zákazníkem. Zatímco nedostatek pracovníků způsobuje v období před svátky chaos pravidelně, nyní je pro pracovníky prodejen kritičtější než kdy jindy, protože potřebují uspokojit rostoucí poptávku.
  1. Marketingová oddělení se musejí vypořádat se změnou v pravidlech pro cookies – S globální legislativou a měnícími se preferencemi spotřebitelů směrem ke zvýšené ochraně soukromí na internetu, čelí marketingová oddělení jedné z největších změn, jaké za posledních pět let zažila. Očekává se, že sledování aktivity uživatelů prostřednictvím dat třetích stran na webu a v mobilních aplikacích bude dražší, ne-li nemožné, a že převládnou data získaná přímo obchodníky, tedy údaje, které organizace shromažďují a spravují o svých spotřebitelích. Příležitost, jak mohou marketéři tato data získat, poskytují věrnostní programy, zapojení do sociálních médií a personalizovaný e-mailový marketing. Jen za listopad a prosinec předpokládá Salesforce 30% nárůst návštěvnosti e-shopů z odkazů v sociálních médiích a 18% nárůst e-mailového marketingu ve srovnání s minulou vánoční sezónou.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 1