Tržby platformy Allegro meziročně vzrostly o 15 % na 1,39 miliardy PLN, přičemž reklamní byznys společnosti Allegro meziročně vzrostl o 21,1 %}.
Allegro má za sebou solidní první kvartál s 13ti procentnímrůstem navzdory nepříznivým podmínkám. Mezinárodní expanze přináší klíčové milníky.
Nejdůležitější finanční oznámení
- Hrubý objem prodaného zboží (GMV, Gross merchandise value) prostřednictvím společnosti Allegro v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 12,8 % na 10,82 miliard PLN, a to primárně díky důrazu společnosti Allegro na neustálé rozšiřování sortimentu, bezkonkurenční ceny zboží a růst služby Allegro Pay.
- Relační NPS (měřítko ocenění ze strany zákazníků) společnosti Allegro vzrostl na 81 bodů, což je nejvyšší hodnota v celém oboru a zároveň potvrzení, že obchodní model Allegra je vnímán jako správná odpověď na současné výzvy trhu.
- Tržby v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 15,1 % na 1,39 miliard PLN, přičemž příjmy z reklamy se během prvních tří měsíců roku meziročně zvýšily o 21,2 %. Poplatek, který platí prodejci platformě za uskutečněný obchod (Take Rate), se meziročně drží na prakticky stejné průměrné hodnotě a činil 10,46 %. Očekává se však, že revidovaný systém spolufinancování a nová podoba „success-fee“ budou do budoucna Take Rate zvyšovat.
- Počet aktivních zákazníků se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o 0,6 % na 13,4 milionu, zatímco GMV na jednoho zákazníka meziročně vzrostl o 14,2 % na 3 265 PLN, protože zákazníci nyní více než kdy jindy oceňují atraktivní ceny a rychlé doručení zboží (podíl doručení do druhého dne meziročně vzrostl o 8 %.
Allegro očekává, že v následujícím období 9 měsíců od akvizice do prosince 2022 se Mall Group a WE|DO vrátí k meziročnímu růstu tržeb a GMV. Upravená ztráta EBITDA se očekává na úrovni 80-120 milionů PLN a kapitálové investice na úrovni 100-120 milionů PLN.
KOMENTÁŘE