Tržby Allegra v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 15,1 procent

DomůByznys

Tržby Allegra v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 15,1 procent

Tržby platformy Allegro meziročně vzrostly o 15 % na 1,39 miliardy PLN, přičemž reklamní byznys společnosti Allegro meziročně vzrostl o 21,1 %}.

Polské Allegro rozšiřuje e-shopové služby pro všechny trhy v Evropské unii
Polské Allegro dokončilo akvizici Mall Group a WE|DO za 881 milionů eur
Polské Allegro se dohodlo na akvizici MallGroup za 23,6 miliardy korun
Allegro spustilo Česku své online tržiště, láká na prodej bez poplatků

Allegro má za sebou solidní první kvartál s 13ti procentnímrůstem navzdory nepříznivým podmínkám. Mezinárodní expanze přináší klíčové milníky.

Nejdůležitější finanční oznámení

  • Hrubý objem prodaného zboží (GMV, Gross merchandise value) prostřednictvím společnosti Allegro v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 12,8 % na 10,82 miliard PLN, a to primárně díky důrazu společnosti Allegro na neustálé rozšiřování sortimentu, bezkonkurenční ceny zboží a růst služby Allegro Pay.
  • Relační NPS (měřítko ocenění ze strany zákazníků) společnosti Allegro vzrostl na 81 bodů, což je nejvyšší hodnota v celém oboru a zároveň potvrzení, že obchodní model Allegra je vnímán jako správná odpověď na současné výzvy trhu.
  • Tržby v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 15,1 % na 1,39 miliard PLN, přičemž příjmy z reklamy se během prvních tří měsíců roku meziročně zvýšily o 21,2 %. Poplatek, který platí prodejci platformě za uskutečněný obchod (Take Rate), se meziročně drží na prakticky stejné průměrné hodnotě a činil 10,46 %. Očekává se však, že revidovaný systém spolufinancování a nová podoba „success-fee“ budou do budoucna Take Rate zvyšovat.
  • Počet aktivních zákazníků se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o 0,6 % na 13,4 milionu, zatímco GMV na jednoho zákazníka meziročně vzrostl o 14,2 % na 3 265 PLN, protože zákazníci nyní více než kdy jindy oceňují atraktivní ceny a rychlé doručení zboží (podíl doručení do druhého dne meziročně vzrostl o 8 %.

Allegro očekává, že v následujícím období 9 měsíců od akvizice do prosince 2022 se Mall Group a WE|DO vrátí k meziročnímu růstu tržeb a GMV. Upravená ztráta EBITDA se očekává na úrovni 80-120 milionů PLN a kapitálové investice na úrovni 100-120 milionů PLN.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0