Tržby Lentiamo loni vyrostly na 845 milionů Kč, investuje do eye-care

DomůHardware

Tržby Lentiamo loni vyrostly na 845 milionů Kč, investuje do eye-care

Česká společnost Lentiamo v roce 2021 utržila 845 milionů korun a meziročně tak vyrostla o 7 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}. Zákazníci v 17 evropských zemích, ve kterých Lentiamo působí, udělali přes půl milionu objednávek.

Alza.cz loni dosáhla obratu přes 37 miliard korun
Aukro, které patří do portfolia skupiny Pale Fire Capital, spouští Aukro REALITY
E-shopy velkých kamenných hráčů za poslední 2 roky vyrostly o 149 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}
Meta, provozovatel Facebooku a Instagramu, na konci roku 2022 utržil 31,3 milionu dolarů

Česká společnost Lentiamo v roce 2021 utržila 845 milionů korun a meziročně tak vyrostla o 7 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}. Zákazníci v 17 evropských zemích, ve kterých Lentiamo působí, udělali přes půl milionu objednávek.

Letos plánuje odborník na péči o oči překročit 10{94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} tempo růstu. Kromě toho pokračuje v rebrandingu na Slovensku, chystá uvedení privátní značky brýlí, otevírání dalších optik a investice do projektů, které se věnují jednoduššímu nákupu očních pomůcek.

„Navzdory turbulentní době se nám už několik let za sebou daří držet stabilní tempo růstu, a to je pro nás zásadní,“ říká Jiří Urban, CEO společnosti Lentiamo. Odborník v segmentu péče o oči, který na 17 evropských trzích nabízí kontaktní čočky, dioptrické, počítačové i sluneční brýle, utržil v loňském roce 845 milionů korun a rostl tak o 7 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}. Do sortimentu přibylo 30 značek brýlí (mezi nimi Balenciaga, Victoria Beckham, Bogner a široká škála brýlí na sport), nová sekce brýlí na čtení a v Česku se společnost stala výhradním dodavatelem brýlí pro barvoslepé EnChroma. Pražská optika, která je otevřená od léta 2019, obsloužila již 10 tisíc spokojených zákazníků, a loni v květnu přibyla brněnská pobočka.

V otevírání kamenných prodejen bude společnost pokračovat i nadále. „Odlišujeme se tím od tradičních online prodejců, nabízí to dodatečný komfort pro zákazníka a také vnímáme zvýšení důvěry v naši značku,“ vysvětluje Jiří Urban. Zároveň optiky umožňují nabídnout doplňkové služby jako vyšetření očí, osobní vyzkoušení brýlí, opravy brýlí, výdej z e-shopu a další. „V dubnu nás čeká otevření bratislavské pobočky a zároveň hledáme vhodné prostory pro optiky ve větších českých městech,“ dodává CEO Lentiamo.

V dubnu letošního roku společnost představí vlastní privátní značku brýlí Lentiamo. „V první fázi půjde o 10 modelů slunečních a 8 modelů počítačových brýlí, kdy ale do rámečků počítačových brýlí je možné vsadit i dioptrická skla, takže jde vlastně o kompletní brýlový sortiment. Hlavní výhodou brýlí značky Lentiamo bude nejlepší poměr ceny a kvality na trhu, cena bude začínat na 1 390 Kč a kvalitou budeme konkurovat značkám z vyšší cenové kategorie,“ říká Jiří Urban.

Další novinkou pro rok 2022 je tzv. LentiamoLab, prostřednictvím kterého chce společnost podporovat rozvoj segmentu eye-care jako takového. „Aktivně vyhledáváme na trhu nové projekty, které se zabývají zlepšováním péče o oči či prodejem optiky online. Uvítáme, když se nám takové projekty budou hlásit i samy, ty nejzajímavější jsme připraveni finančně podpořit,“ vysvětluje CEO společnosti. „Podpora vývoje v celém segmentu je pro nás jednou z cest, jak budovat svoji pozici evropského leadera v péči o oči,“ dodává.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0