Co říkají odborníci na vládní zakázku za půl milionu na TikToku? Velké pochybnosti!

DomůVeřejná správa

Co říkají odborníci na vládní zakázku za půl milionu na TikToku? Velké pochybnosti!

Anna Šulcová a Jakub Gulab vysvětlují na nově zřízeném vládním účtu TikTok nejčastěji šířené mýty ohledně očkování proti Covid-19.

TikTok dostal v EU pokutu kvůli zpracovávání osobních údajů dětí
Nový podvod na TikToku láká na kryptoměny, zneužívá známé osobnosti
Apple a Google musí vyloučit TikTok ze svých obchodů, žádá v USA regulátor
Státní úřady i soukromé firmy v ČR zakazují pracovníkům používání TikToku

Úřad vlády si zřídil účet na čínské sociální síti TikTok. Cílem je vyvracet dezinformace týkající se očkování a koronaviru.

Na vytváření obsahu sociálních sítí Úřadu vlády se podílejí youtubeři Anna Šulcová a Jakub Gulab, kteří ve krátkých spotech vysvětlují nejčastěji šířené mýty ohledně očkování. Stát za tvorbu videí na TikToku, Instagramu a YouTube zaplatí půl milionu korun.

Jaké jsou reakce veřejnosti a odborníků?

Publicista a odborník na technologie Daniel Dočekal se nejdříve pustil přímo do prezentace samotného Jakuba Gulaba na TikToku, později přidal i komentář přímo k vlastní zakázce a krokům naší vlády ohledně testování a podpory Covid pozitivních lidí:
„Pokud na to není navázaná podpora těch co jsou pozitivní a musí jít do izolace, tak chybí motivace jít na testy. Včetně toho, že vláda stále dělá vše pro to aby nemusela nic kompenzovat. Ale 605 tisíc na video na TikToku, to jim není stydno vyhodit.“

I další reakce se samozřejmě týkají finanční stránky zakázky. Marketér a hudebník Johny Machette zdůraznil, že firma Jakuba Gulaba se základním kapitálem pouhých 1000 Kč byla založena teprve nedávno, což mohlo mít údajně účel právě pro plnění této vládní zakázky.

Pochybnosti má i další přední český youtuber Karel Kovář alias Kovy, který byť se nerad vyjadřuje k podobným záležitostem, vyjádřil silné pochybnosti nad zakázkou: „500 tisíc na Tiktok z veřejných peněz na kampaň pro vládu s agenturou (=pochybný tiktoker s litrem vkladu) je fakt mimo. V téhle době, kdy se stát zadlužuje na desetiletí. Úžasný. Až budu příště platit daně, juchnu si.“

Ironicky se na kroky Vlády snažil upozornit i novinář a vydavatel, v současné době ředitel Deníku N Ján Simkanič: „Priority epidemie jsou jasné. Vláda si založila účet na TikToku za půl mega a Andrej Babiš se pokusí trumfnout Richarda Krajča.“

Sám Jakub Gulab se na svém Twitteru snaží vysvětlit výši zakázky tím, že bude rozpuštěna do investic na internetovou reklamu: „Bylo mi ctí spoluvytvořit pro Česko jednu z nejsledovanější a nejdůležitější kampaní roku 2021. Zapojili jsme přední české odborníky a hlavně mladé lidi. Podařilo se nám získat na projekt 500k a celou částku jsme rozložili na nákup placené inzerce přímo na TikToku, YouTube a IG.“

I novinář Martin Veselovský z projektu DVTV uvedl, že zakázka je komunikována přinejmenším nesrozumitelně: „Přijde mi, že v tom mají na Úřadu vlády trochu zmatek. Vláda říká, že influenceři vytvořili videa zdarma, influencer Jakub Gulab říká, že se jim podařilo získat 500.000 Kč a portál Hlídač státu v registru smluv ukazuje, že těch 500.000 Kč zacvaká….překvapivě stát.

 

 

 

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0