COVID v byznysu: 80 % zaměstnanců Vodafonu chce pracovat z domova i po krizi, firma jim vyjde vstříc

DomůByznys

COVID v byznysu: 80 % zaměstnanců Vodafonu chce pracovat z domova i po krizi, firma jim vyjde vstříc

Jak současná pandemie COVID-19 dopadla na přední technologické firmy v Česku mapuje nová rubrika "COVID v byznysu". Podle mluvčího Vodafone Ondřeje Luštince až 90 % zaměstnanců centrály mobilního operátora v současné krizi pracuje z domova. Mnozí z nich by uvítali možnost práce na homeoffice i po skončení vládních opatření. Firma nyní připravuje možnosti, jak jim vyhovět.

Operátoři musí uvádět přesnou rychlost internetu. Garantovat ji musí 90 % dne
Kit Colbert novým ředitelem VMware pro technologie
Mobilní rozhlas pomáhá digitálně šířit obecní magazíny
IT recruitment firma TalentGroup otevírá novou pobočku v Brně

Jak současná pandemie COVID-19 dopadla na přední technologické firmy v Česku mapuje nová rubrika „COVID v byznysu“. Podle mluvčího Vodafone Ondřeje Luštince až 90 % zaměstnanců centrály mobilního operátora v současné krizi pracuje z domova. Mnozí z nich by uvítali možnost práce na homeoffice i po skončení vládních opatření. Firma nyní připravuje možnosti, jak jim vyhovět.

Situaci v době koronaviru řeší nejvyšší vedení Vodafone. Jedním z prvních opatření bylo vyčlenění zaměstnanců, kteří se starají o kritickou infrastrukturu, aby se nepotkávali s ostatními kolegy a minimalizovalo se riziko nákazy. Firma také přesunula dohledové centrum do záložní lokality.

„Zaměstnance v práci z domova podporujeme a dáváme jim potřebné pracovní nástroje. Například jde o chytrý telefon s mobilním tarifem a notebooky. Letos jsme přidali i druhou SIM kartu s neomezenými daty, zaměstnanci tak mohou k naší 4G/LTE síti připojit tablet, notebook se SIM kartou nebo USB modem a pracovat, odkudkoli potřebují. Kromě toho, že si mohou zaměstnanci domů zapůjčit třeba také monitory, chceme, aby i jejich domácí kancelář byla ergonomičtější – připravili jsme pro ně slevy na židle a další nábytek,“ uvedl pro IToday.cz příklady opatření mluvčí Vodafone Ondřej Luštinec, podle kterého díky zavedeným opatřením nezpůsobila karanténa a ani pozitivně testovaní zaměstnanci narušení chodu firmy a ani kritické infrastruktury.

Vodafone počítá s trvalými změnami i do budoucna. Podle mluvčího by zaměstnanci pracující v centrále ve Stodůlkách měli i po odeznění koronavirové krize vykonávat doma soustředěnou a administrativní práci (60 %) a zbytek času (40 %) by měli trávit s týmem na schůzkách, vymýšlením nových projektů a podobně.

Technologické firmy se zaměřily na ICT bezpečnost

Práce z domova přináší do firmy i bezpečnostní rizika. Základním nástrojem pro zaměstnance Vodafone je podle mluvčího firemní telefon s neomezenými daty, notebook a k tomu Office 365. Během nárůstu vzdálené práce společnost zaznamenala i hackerské útoky, nejčastěji ve formě ransomeware a malware. Vzdělání zaměstnanců v této oblasti zajišťuje především interní komunikace.

„Vždy se musíme přizpůsobit aktuálním hrozbám. Díky Business continuity jsme na takové hrozby dopředu připraveni. Onemocnění covid-19 spustilo mimořádnou vlnu digitalizace po celém světě a zásadně změnilo způsob, kterým pracujeme. Museli jsme urychlit naše rozhodování, mnohem více začít používat online nástroje a více se zaměřit na flexibilní pracovní kulturu,“ vysvětlil Luštinec.

COVID bude mít dopad na tržby Vodafonu

Vodafone nepřijímá v souvislosti s onemocněním covid-19 žádnou státní pomoc nebo podporu. Hodnotit nyní dopad na tržby společnost odmítla.

Lze ale očekávat, že například poklesly příjmy za roamingové služby. Kvůli koronaviru do Česka zavítal mnohem menší počet turistů. Klesl i počet českých zaměstnanců na zahraničních cestách, což se v tržbách za služby projeví.

Největší výzvou je změna přístupu k zaměstnancům

COVID-19 přinesl ve firmě vznik tzv. hybridních týmů založených na řízení lidí na dálku. Společnost proto rozjíždí nové vzdělávací programy pro manažery se zaměřením na využití budoucích příležitostí.

Firma se podle mluvčího v době koronakrize zaměřila na segmenty, na které pandemie dopadla nejvíce, tedy seniory a vzdělávací sektor:  „Vzdělání podporujeme řadou individuálních řešení pro školy a města, která jsou zřizovateli škol, kdy jim poskytujeme datovou konektivitu za speciálních cenových podmínek. Data Vodafone přidal do tarifů pro zdravotně postižené zákazníky. Seniorům využívajícím Tarif 60+ přidal do konce ledna neomezené minuty,“ dodal Ondřej Luštinec.

Vodafone v listopadu také uspořádá firemní sbírku Giving Tuesday, do které se mohou zapojit i zákazníci, kteří v prodejnách Vodafone mohou věnovat svůj starý funkční chytrý telefon. Vodafone přidá internetové připojení a další chytrá zařízení, která poskytne osamělým seniorům a naučí je s nimi pracovat.

Celkově do podpory Vodafone podle mluvčího investuje více než 6 milionů korun.

 

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0