Mailkit: Růst falešných kliknutí ohrožuje vánoční e-mailové kampaně

DomůSoftware

Mailkit: Růst falešných kliknutí ohrožuje vánoční e-mailové kampaně

V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, se objevil alarmující trend nárůstu detekcí falešných kliknutí.

Rohlík.cz získal od investorů zhruba 5,4 mld. Kč
Gartner: Firmy, které digitalizovaly data, zaznamenaly o 38 procent vyšší tržby
Netflix zavádí v některých zemích poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost
Nová VPN síť Nortonu poskytne uživatelům pokročilou ochranu na internetu

V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí, s nejvýraznějším vzestupem v druhém týdnu října.

Falešná kliknutí představují situace, kdy e-maily otevírají automatizované systémy nikoliv skuteční příjemci. Tento fenomén významně zkresluje statistiky úspěšnosti e-mailových kampaní, což může být zvláště problematické během nadcházející nákupní sezóny.

„Detekujeme nyní dvojnásobek falešných kliknutí oproti začátku roku. To může vést k mylným interpretacím úspěšnosti kampaní a neefektivním marketingovým rozhodnutím, což je zvláště nebezpečné v období Black Friday a vánočních výprodejů,“ varuje Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit a dodává: “Nejvýraznější vzestup jsme zaznamenali v druhém týdnu října, což je způsobeno zintenzivněním kontrol příchozí pošty ze strany provozovatele e-mailových schránek Seznam.cz.”

Falešná kliknutí se řadí k tzv. non-human interactions, které jsou součástí kontrolních mechanismů e-mailových služeb. Jejich významným přispěvatelem jsou bezpečnostní funkce některých zařízení, zejména produktů společnosti Apple. Tyto funkce automaticky stahují e-mailový obsah na pozadí, což systém vyhodnocuje jako otevření zprávy, ačkoli uživatel s ní ve skutečnosti nijak neinteragoval.

Jakub Olexa předpovídá, že v zájmu zvýšení kybernetické bezpečnosti budou podobné ochranné mechanismy v blízké budoucnosti implementovat i další výrobci elektronických zařízení a poskytovatelé služeb.

„Obchodníci a marketéři by měli být mimořádně obezřetní při interpretaci dat o úspěšnosti svých kampaní v nadcházejícím období. Falešně vysoká čísla otevření mohou vést k přecenění zájmu zákazníků a nesprávnému nasměrování marketingových rozpočtů,“ varuje Olexa.

Zdroj: Mailkit

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0